در ارمنستان مبارزه با جنگجویان می اموزند

© Sputnik / Sergei Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات مشترک نیروهای سازمان امنیت دسته جمعی
تمرینات  مشترک نیروهای سازمان امنیت دسته جمعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمرینات نظامی مشترک در ارمنستان

تمرینات  مشترک نیروهای سازمان امنیت دسته جمعی تحت عنوان «برادری خدشه ناپذیر — 2015» در پولیگون بگرامیان در ارمنستان اغاز گردید. در تمرینات در حدود 600 نفر و 50 واسطه تخنیکی شرکت دارند. تمرینات طبق فیصله شورای وزرای دفاع و کمیته سکرتران شوراهای امنیت سازمان امنیت دسته جمعی، مصوب دسمبر سال 2014 برگزار میشوند. در اگست سال گذشته تمرینات مشابه در جمهوری قرغزستان برگزار شده بودند. به گزارش ایلینا کازاریان خبر نگار ما در ارمنستان در این باره توجه فرمائید.

بدرقه نمودن محموله های کمک های بشری، گزمه ها، انجام خدمت در پوسته های کنترولی — عبوری و نظارتی، محاصره و نابودسازی کمپ های تربیه افراد مسلح و تجارب پیشبرد مذاکرات — فهرست نامکمل وظایف عملی است که پرسونل در جریان تمرینات نیروهای حافظ صلح سازمان امنیت دسته جمعی تحت عنوان «برادری خدشه ناپذیر — 2015» انجام خواهند داد. در تمرینات نیروهای حافظ صلح تمام کشورهای عضو سازمان امنیت دسته جمعی شرکت میکنند. در تمرینات در حدود 600 نفر — نمایندگان و قطعات نیروهای مسلح، پولیس ارمنستان، بیلوروسیه، قزاقستان، قرغزستان، روسیه و تاجکستان و 50 واسطه تخنیکی شرکت میکنند. در دروس همچنان نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز شرکت می کنند که به نظامیان قواعد بکاربرد معیارهای حقوق بین المللی بشری را در نواحی عملیات تشریح خواهند کرد. دگرجنرال یوری خاچاتورف لوی درستیز نیروهای مسلح ارمنستان در زمینه چنین تبصره نمود:

" 600 نفر — بیانگر انست که تمرینات بزرگ نیست. ولی ارگانهای اداره بصورت کامل مستقر شده اند. برای ما از همه مهمتر اداره مشترک قوا می باشد که در ترکیب نیروهای حافظ صلح شامل اند و تعداد انها به بیش از 3 هزار نفر میرسد. اگر ارگان های سوق و اداره ابدیده و برای کار مشترک اماده باشند، پس همه کارها خوب پیش خواهند رفت. سربازان وظایف شان را به صورت بسیار عالی انجام میدهند، اگر انها را بصورت درست و به موقع مطرح ساخت".

نظریه نیروهای حافظ صلح سازمان امنیت دسته جمعی در سال 2004 توسط رهبران دول عضو تصویب شده بود. در سال 2007 موافقت نامه راجع به فعالیت های حفظ صلح امضا گردید. والیری سینیریاکوف معاون سرمنشی سازمان امنیت دسته جمعی میگوید:

اوضاع در جهان چنان بغرنج است و ان پوتنسیال بحران که، منجمله، در ناحیه مسوولیت سازمان وجود دارد، ما را به اماده ساختن نیروهای خود به وظایف به مراتب وسیعتر، منجمله، انجام وظایف به اساس اعتبارنامه سازمان ملل متحد در باره حفظ صلح مجبور می سازد و ما پلان های به این ارتباط داریم و ما فعالیت های خود را با همه دول در ان جهات هماهنگ می سازیم که ما در اینده در ان کار خواهیم کرد. ما به این منظور، همین اکنون میتوانیم بگوئیم که در ماه سپتمبر  فیصله راجع به ایجاد نیروهای هوایی کلکتیفی امضا شده و این نیروها در انتقال نه تنها نیروهای حافظ صلح ما، بلکه نیروهای کلکتیفی عکس العمل اوپراتیفی به هر منطقه ناحیه مسولیت ما شرکت خواهند کرد.

تمرینات  مشترک نیروهای سازمان امنیت دسته جمعی تحت عنوان «برادری خدشه ناپذیر — 2015» در پولیگون بگرامیان در ارمنستان در سه مرحله در ظرف 5 شبانه روز انجام خواهند شد. در مرحله فعال تمرینات که در تاریخ 4 اکتوبر پلان شده، نیکولای باردیوژا سرمنشی سازمان، نماینده شورای وزارای دفاع سازمان امنیت دسته جمعی و وزیر دفاع ارمنستان سیران اوگایان و همچنان نماینده دیپارتمنت در باره عملیات حفظ صلح سکرتریت سازمامان ملل متحد شرکت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала