کارشناس: اردوی ایران در سوریه وجود ندارد

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس: اردوی ایران در سوریه وجود ندارد
کارشناس: اردوی ایران در سوریه وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبر آژانس رویتر راجع به اینکه صدها نظامی از ایران به سوریه جهت انجام عملیات تهاجمی زمینی در مناطق وارد شدند که تحت کنترول افراد مسلح قرار دارند، واقعیت ندارد. در این باره به خبرگزاری « سپوتنیک» صباح زنگانه سیاست دان و مشاور اسبق وزیر خارجه ایران خبر داد. به گفته او، ایران به دمشق فقط کمک مشورتی و هماهنگ کننده نظامی می نماید.

© Photo / PrtScreen: taghrib.orgدكتر صباح زنگنه
دكتر صباح زنگنه  - اسپوتنیک افغانستان
دكتر صباح زنگنه
میخواهیم یاداوری نمائیم که آژانس رویتر به نقل از منابع خود در لبنان خبر داده بود که صدها نظامی از ایران به سوریه طی ده روز اخیر وارد شده، تا به نیروهای حکومتی سوریه و متحدین انها از حزب الله برای انجام عملیات بزرگ زمینی بپویندند. منبع پیشبنی کرده، " ضربات هوایی روسیه با عملیات تهاجمی زمینی اردوی سوریه و متحدین ان" همراه خواهد بود. این مطلب را منبع اشنا با اوضاع اظهار داشته است. منبع افزود: " کاملاً ممکن است که عملیات اینده نزدیک در ادلیب و حمص صورت گیرد".
هدف عملیات را منابع رویتر چنین مشخص ساختند: بازپس گرفتن مناطق شمال — غربی کشور از تروریستان که نیروهای اسد در سال روان ترک کرده بودند.
صباح زنگانه گفت که اصلاً نباید بر بیانات فوق الذکر باور کرد:

در عین حال عملیات جنگی هوایی روسیه علیه داعش موفقانه ادامه دارد. طیارات سو — 34 روسیه بر اهداف از ارتفاع 5 هزار متر ضربات دقیق وارد می سازند. وسایل داخلی هدف گیری — راهنمایی این طیارات امکان تامین اصابت بر هرگونه تاسیسات با دقت مطلق تامین میکند. در این باره تورن جنرال ایگور کناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه به ژورنالیستان اعلام داشت. او افزود:

" همچنان در نتیجه ضربات هوایی در منطقه معاریت النعمان ولایت ادلیب، شبکه کمپ امادگی افراد مسلح «دولت اسلامی» از بین برده شد. به اثر اصابت مستقیم بمب ها بر دیپوی مهمات که در این کمپ قرار داشت، انفجار انها رخ داد. این امر به تخریب عمارات و وسایط افراد مسلح منجر شد".
صباح زنگانه سیاست دان و مشاور اسبق وزیر خارجه ایران پروازهای محاربوی طیارات جنگی روسیه ادامه دارند. به زودی ما ثمرات فعالیت های روسیه علیه افراد مسلح در سوریه مشاهده خواهیم کرد:

اخبار مربوط به عملیات نیروی هوایی روسیه علیه داعش میتوانید در سایت ir.sputniknews.com و صفحات ما در فیسبوک و Twitter تعقیب نمائید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала