ولادیمیر پوتین: روسیه به حکومت قانونی سوریه کمک نظامی میکند

© Sputnik / Mikhail Metsel  /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش از مصاحبه رئیس جمهور پوتین با ژورنالیست امریکایی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در استانه 70 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با چارلی راوز ژورنالیست امریکایی برای تلویزیون های CBS و PBS

مصاحبه انجام داد. توجه شما را به نقاط کلیدی ان جلب میداریم.

ژورنالیست امریکایی: جان کری وزیر خارجه امریکا گفته که او از حمایت شما از مبارزه با داعش استقبال میکند. دیگران عقیده دارند که این طیارات جنگی و سیستم های مدافعه هوایی علیه اردوی معمولی، نه بر ضد افراطیون استفاده میشوند.

رئیس جمهور پوتین: در انجا فقط یک اردوی معموملی قانونی وجود دارد. این — اردوی اسد رئیس جمهور سوریه می باشد. و با او، نظر به تعبیر برخی شرکای بین المللی ما، اپوزیسیون، مقابله می کند. ولی در واقعیت امر، در عمل، بصورت واقعی با اردوی اسد سازمان های تروریستی مبارزه میکنند. شما نسبت به من راجع به جلسات استماعیه که به تازه گی در مجلس سنای امریکا صورت گرفتند، اگر من اشتباه نکنم، جای که نظامیان، نمایندگان پنتاگون در برابر سناتوران راجع به این گزارش میدادند که امریکا برای امادگی بخش نظامی نیروهای اپوزیسیون چه کار کرده، بهتر میدانید. هدف اماده ساختن 5 — 6 هزار ، بعداً 12 هزار رزمنده مطرح شده بود. در نتیجه معلوم شد که فقط 60 نفر اماده شده و سلاح به دست فقط 4 یا 5 نفر می جنگند و دیگران همه با سلاح امریکایی به داعش فرار کردند.

رئیس جمهور در ادامه گفت، دوم اینکه، به نظر من حمایت نظامی از ساختارهای غیرقانونی با اصول حقوق بین المللی معاصر و منشور سازمان ملل متحد مطابقت ندارد. ما بصورت استثنایی از ساختارهای قانونی حکومتی حمایت میکنیم.

ما به این ارتباط به کشورهای منطقه همکاری پیشنهاد میکنیم، ما سعی می ورزیم یک نوع ساختار هماهنگی را ایجاد کنیم. من شخصاً راجع به این رئیس جمهور ترکیه، پادشاه اردن و عربستان سعودی را مطلع ساختم. ما راجع به این امریکا را مطلع ساختیم و اغای کری به این ارتباط با اغای سرگی لوروف وزیر خارجه ما صحبت مفصل داشت و نظامیان ما نیز بین خود در باره این موضوع در تماس بودند. ما مسرور خواهیم بود، اگر پلتفورم مشترک برای فعالیت های مشترک علیه تروریزم پیدا کنیم.

ژورنالیست:  ایا شما جهت پیوستن به امریکا به خاطر مبارزه علیه داعش اماده اید، از همینرو شما در سوریه قرار دارید؟ دیگران عقیده دارند که اهداف شما منجمله اینست، تا اداره اسد را حفظ نمائید، زیرا او حالا مواضع خود را از دست میدهد و برای حکومت جنگ به بسیار خوبی پیش نمی رود. ایا حفظ بشار اسد در قدرت هدف حضور روسیه محسوب میشود یا خیر؟

درست همینطور است. برعلاوه، به اعتقاد عمیق ما، با عملکرد در جهت دیگر، در جهت تخریب ساختارهای قانونی قدرت، ما میتوانیم وضع را بوجود اوریم که امروز در دیگر کشورهای منطقه یا در مناطق دیگر جهان وجود دارد، بطور مثال، در لیبیا، جای که تمام موسسات حکومتی کاملاً ازهم فروپاشیده اند.

ما وضع مشابه را در عراق مشاهده میکنیم. هیچگونه شیوه دیگر حل مسایل، جز از تحکیم ساختارهای قانونی دولتی، کمک در مبارزه با تروریزم، ولی واضحاً، تشویق انها در عین حال به تغییرات مثبت وجود ندارد.

ژورنالیست: طوریکه شما میدانید، برخی از شرکای ایتلاف میخواهند، تا ابتدا اسد از قدرت دست بشکد و فقط بعد از ان انها به حمایت از حکومت اماده می باشند؟

رهبر روسیه گفت: من میخواهم که انها این خواست شان را به مردم سوریه بفرستند. فقط مردم سوریه در داخل کشور حق حل ان را دارد که کی و چگونه و به اساس کدام اصول کشور را اداره کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала