ایجاد مرکز مبارزه با داعش امریکا را غافلگیر ساخته است

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandدفتر روزنامه نیویارک تایمز
دفتر روزنامه نیویارک تایمز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبر غیرمنتظره ایجاد مرکز مبارزه با داعش برای امریکا

ایجاد مرکز اطلاعاتی روسیه، ایران و سوریه برای مبارزه با گروه «دولت اسلامی» (داعش)  امریکا را غافلگیر ساخته است. این مطلب را روزنامه  New York Times نوشته است.

روسیه مساعی با سوریه، ایران و عراق را برای هماهنگی مبارزه با گروه افراطی «دولت اسلامی» متحد ساخته و وظایف عمده مرکز ایجاد شونده در بغداد جمع اوری، بررسی، تعمیم و تحلیل معلومات جاری راجع به اوضاع در منطقه شرق نزدیک در چارچوب مبارزه با افراد مسلح، توزیع اطلاعات جهت استفاده و ارسال اوپراتیفی به درستیزهای کشورهای متذکره می باشد.

روزنامه می نویسد: " موافقت نامه راجع به تبادله اطلاعات استخباراتی مانند اعمال قبلی روسیه در باره تحکیم حکومت بشار اسد به کمک ارسال طیارات جنگی و تانک ها به پایگاه نظامی در جوار لاذقیه، بدون اگاهی امریکا عقد شده است. شخصیت های رسمی امریکایی میدانستند که گروپ نظامیان روسی در بغداد قرار دارند، ولی انها زمانی اشکارا حیرت زده شدند، وقتیکه قوماندانی عمومی عملیات نظامی اردوی عراق راجع به موافقت نامه اعلام داشتند".

ستیوین وارن نماینده ایتلاف ضد داعش تحت رهبری امریکا اعلام داشت که واشنگتن ایجاد مرکز را تائید نمی کند، چون در ان مقامات سوریه شرکت دارند. وارن اعلام داشت: " ما از حضور شخصیت های رسمی حکومت سوریه حمایت نمی کنیم، انها — بخش از رژیم اند که با اتباع خود برخورد بی رحمانه می نماید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала