میرکیل: حل مساله سوریه بدون شرکت اسد ممکن نیست

© REUTERS / Eric Vidalانگیلا میرکیل
انگیلا میرکیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر میرکیل در باره حل مساله سوریه

انگیلا میرکیل، صدراعظم آلمان معتقد است که مذاکرات در باره اوضاع در سوریه باید با شرکت  بشار اسد، رئیس جمهور این کشور صورت گیرد.

صدراعظم آلمان طی کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در حاشیه اجلاس غیرنوبتی سران اتحادیه اروپا گفت:" ما باید با چند شرکت کننده از جمله اسد گفتگو کنیم".
ضمنا میرکیل تاکید کرد که شرکت نه فقط امریکا و روسیه، بلکه همچنین شرکای مهم منطقه ای همچون ایران و کشور های سنی همچون عربستان سعودی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ضروری است.

اعلامیه میکیل در زمینه نرمش در موصعگیری رهبران غربی نسبت به بشار اسد صورت گرفته است.
قابل یاداوری است که قبلاً مقامات فرانسوی اعلام کرده بودند که کنار رفتن بشار اسد از قدرت را برای حل و فصل بحران سوریه لازم و حتمی می دانند. ولی موضعگیری فرانسه در مورد بشار اسد تغییر نکرده است.

فرانسوا اولاند در مورد همکاری روسیه و ایران در مورد حل مساله سوریه موافقه نموده است. اولاند گفت: " ما باید با همه بازیگران —  فدراسیون روسیه، ایران و کشورهای عربی خلیج فارس — برای ثبات اوضاع در سوریه و برگزاری کنفرانس نو صلح در چارچوب ژینیو برای این کشور کار کنیم".
درگیری های مسلحانه در سوریه از ماه مارچ سال 2011  تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات موجود سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای اردوی این کشور با شورشیان مسلح از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهمترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش است. اکنون داعش بخش وسیع از کشورهای سوریه و عراق را تحت سلطه خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала