بلجیم شبکه Facebook را به جاسوسی کتلوی بر مشترکین مانند اداره امنیت ملی امریکا متهم ساخته اند

© REUTERS / Dado RuvicFacebook
Facebook - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متهم ساختن Facebook به جاسوسی کتلوی

مقامات بلجیم معتقدند که شبکه اجتماعی Facebook علیه استفاده کنندگان جاسوسی میکند. محکمه ان کشور بررسی عریضه ماموران علیه کمپنی های تخنالوژی های اطلاعاتی اغاز کرده است. اگر جاسوسی علیه استفاده کنندگان شبکه اجتماعی ثبوت گردد، پس Facebook با تهدید جریمه عظیم مواجه می باشد و از مثال بلجیم میتوانند کشورهای دیگر نیز پیروی نمایند.

در بلجیم در حال حاضر جریان قضایی دوسیه Facebook که مقامات محلی ان را به جاسوسی کتلوی علیه استفاده کنندگان متهم می سازند، اغاز شده است. عریضه را به محکمه کمیسیون مصوونیت زندگی شخصی — ارگان کنترولی که بر رعایت حقوق اتباع در این عرصه نظارت میکند، سپرده است.

روزنامه « The Guardian» خبر میدهد: «وقتیکه معلوم گردید که اداره امنیت ملی امریکا علیه مردم در سراسر جهان جاسوسی میکند، همه ازرده شدند. و Facebook عین کارها را انجام میدهند، ولی به شیوه دیگر».

اداره مذکور Facebook را به ان متهم می سازد که کمپنی قوانین بلجیم و اروپایی را در عرصه مصوونیت زندگی شخصی نقض میکند. در عین حال گفته میشود که Facebook نه تنها معلومات راجع به استفاده کنندگان خود، بلکه انهای را که مشترکین ان نیستند، را هلاجی میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала