حکومت سوریه در صورت ضرورت از روسیه کمک جهت مبارزه با داعش طلب میکند

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر وزير الخارجية السوري وليد المعلم
وزير الخارجية السوري وليد المعلم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال درخواست کمک سوریه از روسیه برای مبارزه با داعش

ولید معلم وزیر خارجه سوریه خبر داد که دمشق میتواند به روسیه جهت کمک نظامی در مبارزه با گروه تروریستی «دولت اسلامی» در صورت مراجعه نماید، اگر برای این امر ضرورت بوجود اید. طبق گزارش خبرگزاری نریا نووستی» در این باره وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با تلویزیون دولتی سوریه اعلام داشت.

وزیر خارجه سوریه گفت: « سوریه از نیروهای مسلح روسیه خواهد خواست که به طرفداری از نیروهای ما بجنگند، اگر ضرورت بوجود اید».

معلم خاطرنشان ساخت که در حال حاضر نظامیان روسیه در عملیات جنگی در خاک سوریه شرکت نمی ورزند. او گفت: " ما در حال حاضر عملیات مشترک با نظامیان روسیه انجام نمی دهیم".

در حکومت سوریه گفتند که دمشق در عین حال هرگونه حضور نظامی در خاک جمهوری عربی سوریه را که با حکومت مورد توافق قرار نگرفته باشد، به مثابه "نقض حق حاکمیت ملی» بررسی میکند.

این اعلامیه در زمینه اطلاعات راجع به اینکه استرالیا، انگلستان و فرانسه برای وارداوردن ضربات بر مواضع گروه «دولت اسلامی» در سوریه امادگی میگیرند، منتشر شده است. دمشق به این ارتباط پیام را عنوانی سرمنشی سازمان ملل متحد ارسال داشته که در ان گفته شده که " بهانه  مبارزه با تروریزم نمی تواند به دلیل تبرئه پامال نمودن حقوق بین الملل شمرده شود".

در وزارت خارجه سوریه خاطرنشان ساختند که ایتلاف تحت رهبری امریکا نه تنها تا به حال بر هیچگونه موفقیت های مهم در جنگ علیه داعش و گروه های مشابه دیگر در عراق و سوریه دست نه یافته است، بلکه امکان گسترش فعالیت های انها در مصر، لیبیا، تونس، یمن، کوویت و عربستان سعودی فراهم ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала