بازداشت کشتی تانکر تیل روسی در لیبیا

© AFP 2023 / STEPHANE DE SAKUTINکشتی تانکر روسی
کشتی تانکر روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان لیبیا روز چهارشنبه داخل کشتی نفتکش تحت پرچم روسیه شدند، بدون ذکر دلیل آنرا متوقف کرده، دو نفر از خدمه را به باخود برده و به کار عمله کشتی دستوردادند که به دنبال آنها حرکت کند.

شرکت "اویل مارین گروپ"، اجاره کننده کشتی تانکرنفتکش به نام "مکانیک چبوتاریوف" روسی که در لیبیا توقف داده شده است امروز با صدور بیانیه رسمی اتهام قاچاق نفت را رد کرده و توقیف این کشتی را غیر قانونی نامید.

در این بیانیه گفته می شود نظامیان لیبیا روز چهارشنبه داخل کشتی نفتکش تحت پرچم روسیه شدند، بدون ذکر دلیل آنرا متوقف کرده، دو نفر از خدمه را به باخود برده و به کار عمله کشتی دستوردادند که به دنبال آنها حرکت کند. نظامیان ضمنا سیستم مخابراتی کشتی روسی را نیز خاموش کردند.

با این همه پرسونل کشتی موفق شد این حادثه را به شرکت اجاره کننده اطلاع داده و آژیر خطر را به صدا درآورد و به دنبال آن تمام سرویس های واکنش سریع روسیه در جریان امر قرار گرفتند.
نظامیان لیبیا که تابع دولت به رسمیت شناخته نشده طرابلس هستند، کشتی روسی را به بندر طرابلس بردند. آنها تمام اسناد کشتی و تلیفون های موبایل خدمه را ضبط کردند. مقامات محلی هنوز هیچگونه بیانیه رسمی یا تقاضایی در رابطه با این رویداد به عمله کشتی ارائه نداده اند. اکنون خدمه کشتی روسی در داخل آن قرار دارند. هنوز سرنوشت انها معلوم نیست اما به بازداشت تهدید شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала