شکست سعودی ها در یمن

© AP Photo / Hani Mohammedیمن
یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای سعودی از تعرض در قلمرو یمن دست کشیده، عقب نشینی می نماید

همزمان با انتشار اخباری از اعزام نیروهای جدید غیر سعودی به یمن، یک منبع آگاه یمنی از عقب نشینی سربازان سعودی از پایگاه صافر در مأرب یمن، به پایگاه دیگری در داخل خاک عربستان خبر داد.

آژانس العالم خبر میدهد، حمله راکتی کمیته های مردمی به پایگاه نظامی صافر در مأرب که به کشته شدن ده ها سرباز سعودی، اماراتی و بحرینی و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، ضربه سختی به ائتلاف سعودی وارد و روحیه نظامیان سعودی را تضعیف کرد.

گفته میشود: آمریکایی ها بعد ازاین حمله به ائتلاف سعودی هشدار دادند که ارتش یمن و کمیته های مردمی قدرت زیادی برای حملات راکتی دارند و احتمال زیاد وجود دارد که چنین حملات تکرارگردد.

به نوشته پایگاه "الوقت" کمیته های مردمی بعد از این حمله راکتی، پلان وسیع حمله بر نیروهای سعودی شامل دو مرحله در منطقه جیزان عربستان را سازماندهی کردند که درمرحله اول این عملیات کمین، 16 نظامی سعودی و در مرحله دوم، 10 نظامی سعودی کشته شدند.

عقب نشینی نیرو های سعودی از یمن در حالی صورت می گیرد که نظامیان دیگر کشورهای عضو ائتلاف عربی تجاوز به یمن، همچنان در حال انتقال به داخل خاک یمن هستند و حالا چنین به نظر می رسد که فقط عربستان سربازان تبعه خود را از یمن خارج می کند.

منبع میافزاید که همزمان با حمله راکت به پایگاه صافر، یک راکت دیگر پایگاه بحری " الواجب بود و یک سری طرح عملیات ضد نیروهای ائتلاف سعودی آماده شده که در زمان مناسب اجرا " متعلق به عربستان سعودی را هدف قرار داد و خسارت زیادی به آن وارد کرد، اما مسئولان سعودی از بیم تضعیف روحیه نظامیان خود و حتی مردم عربستان، با سانسور رسانه ای تلاش کردند تا این خبر منتشر نشود.

این منبع یمنی همچنین اعلام کرد واکنش انصارالله و اردوی یمن بسیار سخت و غافلگیر کننده خواهد خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала