ولادیمر پوتین در اسامبله عمومی سازمان ملل متحد راجع به تحریمات و تروریزم صحبت خواهد کرد

© Sputnik / Aleksey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین در اسامبله عمومی ملل متحد سخنرانی خواهد کرد

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه خبر داد که ولادیمیر پوتین در اجلاس سالگرد اسامبله عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک طی سخنرانی خود راجع به سوء استفاده کشورهای غربی از تحریمات به مثابه میکانیزم فشار بر کشورها و شرکا صحبت خواهد کرد. لوروف در برنامه تلویزیونی  روز یکشنبه معلومات داد: " ما به این نظریم که پوتین ارزیابی های اصولی ما در باره مسایل مبرم جهان معاصر ارایه خواهد کرد. حالا شرکای غربی ما، قبل از همه تحت تائثیر سایکالوژی امریکایی، فرهنگ دیالوگ و دستیابی بر راه حل های سیاسی را از دست میدهد. مساله پروگرام اتمی ایران استثنای برازنده و نادر بود".

برعلاوه این، وزیر خاطرنشان ساخت که « در بسیاری موارد دیگر منازعات که در شرق نزدیک، در شمال افریقا رخ میدهند، سعی می ورزند به اقدامات مداخله مستقیم، طوریکه این کار در عراق و لیبیا با نقض فیصله شورای امنیت سازامان ملل متحد صورت گرفت و یا به توسل به تحریمات حل کنند». سرگی لوروف معتقد است که در یمن و سودان جنوبی «پروسه حل داخلی را میخواستند از خارج تشویق نمایند و در اصل تحمیل میکردند».

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که مقامات یک عده کشورها «سوته تحریمات» را می کشند و مجازات نمودن را پیشنهاد میکنند.

سرگی لوروف همچنان افزود که ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود راجع به «پرابلم پارچه ساختن اقتصاد جهانی صحبت خواهد کرد، چون حالا در چارچوب سازمان تجارت جهانی مذاکرات راجع به تامین برخورد همگانی نسبت به عرصه های نو اقتصادی و روابط تخنیکی بین دول با رکود مواجه شده اند. وزیر افزود:" او همچنان بر عرصه های مشخص، مانند سوریه و حل بحران در اوکراین تماس خواهد گرفت". به گفته لوروف، «همه این بحرانات از مشکلات سیستمی به ارتباط تلاش های متوقف ساختن تشکل جهان کثیرالمرکزی ناشی میگردند».

وزیر خارجه روسیه افزود که ولادیمیر پوتین بر موضوع تروریزم نیز تماس خواهد گرفت و افزود که مبارزه با ان «باید بدون معیارهای دوگانه» پیشبرده شود، نباید  تروریستان را به بد و خوب تقسیم کرد و پیشبینی نمود که با کسانی از این تروریستان «بد» دارای روحیه افراطی میتوان جهت دستیابی بر اهداف مشخص مربوط به اوضاع و احوال جیوپولیتیکی متقابلاً همکاری نمود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала