جولیان اسنج در کتاب نو خود راجع به انکشاف پی هم تخنالوژی های جاسوسی در امریکا اعلام داشته است

© AP Photo / John Stillwell, Fileجولیان اسنج
جولیان اسنج - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انکشاف پی هم تخنالوژی های جاسوسی در امریکا

امریکا «پیشرفت بی مانند» در انکشاف تخنالوژی های جاسوسی که متوجه حفاظت تخنالوژی های محرم از زمان جنگ نامنهاد امریکا با تروریزم می باشد، انجام داده است. در این باره در مقدمه کتاب نو که جولیان اسنج تحت عنوان The WikiLeaks Files که در انگلستان و استرالیا به فروش عرضه شده، نوشته است.

این کتاب مجموعه از مواد بسیار جالب وزارت خارجه امریکا است که در حال حاضر به دست کارمندان WikiLeaks افتاده اند. مجموعاً در «سایت WikiLeaks» مجموعاً تا به حال در حدود 2.3 میلیون سند محرم منتشر شده که به گفته اسنج، «حجم عظیم» معلومات داخلی دولتی را تشکیل میدهند که به مشکل میتوان از عهده ان برامد.

تبعه استرالیا به این نقطه توجه مبذول داشته که کتاب تحت عنوان فرعی «جهان از نقظه نظر امپراتوری امریکا» امکان دانش راجع به فعالیت« حقیقی زیرناخن» امریکا در نقاط مختلف جهان فراهم می سازد.

اسنج اعلام داشت: "  در عین حال طوریکه وزارت خارجه (امریکا) سعی میکند امپراطوری را بشر دوست نشان دهد، انتن ها و اقمار مصنوعی در امواج در ده ها کشور جهان نفوذ میکنند، به چینل های دیپلوماتیک وصل میشوند و مکالمات تیفلونی را ظبط میکنند».

حاکر مشهور جهان گفت: « این کتاب برای اولین بار مساله تحلیل علمی این امر مطرح می سازد که میلیون ها سند که WikiLeaks منتشر نموده، به ما امکان دانش راجع به جیوپولیتیک را فراهم می سازد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала