وزارت خارجه هنگری به حوادث مربوط به مهاجرین "سیاست ناکام اتحادیه اروپایی" را متهم می سازد

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekمهاجرین
مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاست ناکام اتحادیه اروپایی در باره مهاجرین

وضع بحرانی مربوط به مهاجرین در هنگری که مقامات را به اعزام انها در بس ها به سرحد اطریش مجبور ساخته، نسبت اعلامیه های غیرمسوولانه سیاستمداران اتحادیه اروپایی و سیاست ناکام مهاجرت بوجود امده است. این مطلب را پیتیر سییارتو وزیر خارجه هنگری اعلام داشته است.

سییارتو به ژورنالیستان قبل از جلسه غیررسمی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی گفت: " انچه که در هنگری از سال گذشته رخ میدهد — این نتیجه دو چیز است. اول، سیاست ناکام مهاجرت اتحادیه اروپایی، و ثانیاً، ساسله اعلامیه های غیرمسوولانه سیاستمداران اروپایی می باشد.

وزیر ضمن پاسخ به این پرسش که او راجع به سیاست غیرمسوولانه چه کسی صحبت میکرد، اعلام داشت: " همه اعلامیه ها راجع به این را شنیدند که پروسیجر در باره دادن پناهندگی بدون در نظرداشت ان انجام خواهد شد که مهاجرین چگونه تا برخی کشورها خود را می رسانند".

سییارتو گفت:" در نورم های اروپایی گفته شده که پروسیجر دادن پناهندگی باید در کشوری بررسی شود، جای که درخواستی داده شده باشد. چنین اعلامیه ها میتوانند از طرف مهاجرین و انتقال دهندگان غیرقانونی بصورت نادرست درک شوند".

او افزود که پناهندگان که از اجرای این مطالبات مقامات هنگری امتناع ورزیده، به مهمترین راه های اهن و شاهراه های موتری راهی شده اند. وزیر اعلام داشت: " وضع فوق العاده بوجود امد، از همینرو ما در مورد شاندن انها در بس ها و انتقال تا سرحد اطریش، به جای که انها میخوستند بروند، فیصله نمودیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала