زندگی زیر چتر اژانس امنیت ملی امریکا

© Flickr / Nick Hallزندگی زیر چتر اژانس امنیت ملی امریکا
زندگی زیر چتر اژانس امنیت ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اژانس امنیت ملی به دقت اعمال هر امریکایی را زیر نظر دارد. برنامۀ را که اژانس امنیت ملی به راه انداخته است تمام صحبت های تیلفونی را شنود مینماید . تمام این مطالب زمانی به همه روشن شد که کارمند پیشین سازمان سیا ادوارد سنودن به افشاگری پرداخت.

فاکت مهم اسنادی شمرده میشود، که از برکت ادوارد سنودن جهانیان از ان اگاهی یافتند، و دیدگاه امریکایی ها در مقابل مسله تعقیب را تغیر داد. نظریات اجتماعی این موضوع را تائید میکند. در سال 2006 نیم زیاد مردم که از ان ها پرسش صورت گرفته بود(%51) معتقد به ان بودند که برنامه تعقیب را که اژانس امنیت ملی امریکا پیش میبرد کاملا لازم میباشد. اما بعد از پیدا شدن اسناد از طرف ادوارد سنودن همه چیز دفتعا تغیر کرد. حالا اکثریت امریکایی ها اقرار میکنند از این که میدانند تحت تعقیب هستند، این موضوع ان ها را ناراحت میسازد. به این ترتیب مصونیت زندگی شخصی کاملا زیر سوال میرود.

روی همرفته خدمات کشفی کوشش مینمایند تا همه چیز را، راجع به همه کس بدانند و درین زمینه همه استفاده کنندگان دایمی انترنت به انها کمک مینمایند.

معلومدار که امکانات عنکبوت جهانی بی اندازه زیاد است. اندری کلیوسنیکوف مدیر مرکز هماهنگی دومین ملی شبکه انترنیت خاطر نشان میسازد.

فعلا بصورت شرطی میتوان گفت، که هر فرد از 5 دستگاه که به انترنت متصل است استفاده میکند، ظرف 5 الی 10 سال این تعداد ده مرتبه رشد خواهد یافت. تعداد زیاد این دستگاه ها با انسان ها، جهان پیرامون، تولید، خدمات شهری و محیطی که ما در ان زیست مینمایم، روابط متقابل دارند. تمام این ها ما را در یک دایره انترنتی قرار میدهد، تمام چیز های که در پیرامون ما قرار دارد به شکلی از اشکال به انترنت وصل میباشند که به فایده انسان ها بوده و در پیشرفت انها موثر میباشد. نقشه نو ساحه تجارتی، ایکوسیستم انترنیت به وجود میاید. این یک موضوع دورنمایی میباشد و اینده رشد تکنولوژی انترنیت خوشایند خواهد بود. اما بر علاوه خوشبینی عوقب نا گوار را نیز باید انظار داشت، حالا کار بالای (نقشه انترنیت) جریان دارد درین نقشه موقعیت هر استفاده کننده انترنت جهانی مشخص خواهد شد. بدون در نظر داشت انکه از کدام دستگاه مانند لپتاپ، تیلفون، ویا تابلت استفاده می نماید. بر علاوه بعید نخواهد بود که برنامه عملیات کشفی را انجام داده و میتواند دستگاهی را که خوسته باشد مورد حمله قرار دهد. دیمیدری ایفیموف عضو کمیته مشورتی تحلیلگران مجلس شهری مسکو در امور امنیت میگوید:
از نقطه نظر جاسوسی بر شهروندان کشور خود این مسله بسیار جالب است. بطور نمونه برنانه windows 10 که از طرف کمپنی Microsoft به بازار عرضه گردیده، اگر دستگاه خاموش هم باشد میتواند استفاده کننده را تحت کنترول قرار دهد، تمام اطلاعات از طریق Windows 10 کاپی شده و به اژانس امنیت ملی امریکا انتقال مییابد. اما فعلا تمام معلومات جمع شده را اژانس امنیت ملی امریکا نمیتواند مطالعه کند، زیرا حجم ان بسیار زیاد است. انها همه این معلومات را فعلان حفظ میکنند. اژانش اسنادی که در پنج سال گذشته جمع اوری شده بود نابود میکند زیرا به ان دیگر ضرورت ندارد. ان ها میتوانند این اطلاعات را بدست اورند، به خصوص از کمپنی های شخصی.

من میخواهم تاکید نمایم که در ایالات محتده امریکا حالا مخلوط شدن یک تعداد وظایف بین آژانس امنیت ملی امریکا از طریق انترنیت جهانی با کمپنی هایGoogle, Microsoft جریان دارد. این کمپنی ها در واقعت در خدمت استخبارات قرار دارند.
اما یک قسمت زیاد امریکایی ها فعلان به ان دلچسپی نشان نمیدهند. بعضی از متخصصین معتقد هستند که امریکایی ها به این مسله تن داده اند. انها از کارکرد های آژانس امنیت ملی خسته شده اند، یک تعداد دیگر اصلا خبر ندارند که این اداره از صلاحیت های خود سو استفاده مینماید.

امکان دارد بعد از انکه اطلاعات در مورد اینکه اژانس به خاطر بدست اوردن مقاصد خود دست به کدام کار ها میزند، همه چیز تغیر نماید. اما درین باره تا حال در امریکا هیچ کسی فکر نمی کند و این بدان معنا است که اژانس امنیت ملی امریکا کار خود در قسمت جمع اوری معلومات در باره همه چیز و همه کس ادامه خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала