پسر سوریه ای که در بحر مدیترانه غرق شده، در کوبان به خاک سپرده می شود

© REUTERS / Umit Bektasپسر سوریه ای که در بحر مدیترانه غرق شده، در کوبان به خاک سپرده می شود
پسر سوریه ای که در بحر مدیترانه غرق شده، در کوبان به خاک سپرده می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عکس پسر سوریه ای، که جسدش در سواحل شهر بودروم ترکیه دوم سپتمبر پیدا شده، تمام جهان را حیرت زده کرده است.

پسر سه ساله سوریه ایی همراه با فامیل خود — پدر، مادر، برادر و بیش از ده تن دیگر از اقاربش که در شب سوار قایق شدند و می خواستند از بحر مدیترانه از ترکیه به جزیره ای در یونان عزیمت کند، به دلیل امواج بزرگ کشتی آنها واژگون و سرنشینان آن در بحر آزاد افتادند. از خانواده این پسر فقط پدر خانواده نجات پیدا کرده است. پدر خانواده باید برای خاک سپردن اعضای فامیلش به کوبانی بازگردد.

خانواده کوردی این پسر در روستای بگدیک در منطقه کوبانی راجستر بوده اند و مدت زیادی در شهر دمشق زندگی می کرده اند. به دلیل جنگهای داخلی در سوریه در سال 2012 آنها به "الیپو" مهاجرت کردند و پس از حدود نیم سال که اوضاع در آنجا وخیم شد، آنها مجبور شدند به روستای ابایی خود در کوبانی برگردند.
پس از آنکه جنگجویان دولت اسلامی به کوبانی حمله کردند، خانواده کردی تصمیم گرفتند به ترکیه بگریزند. پس از آنکه کوبانی از تسلط دولت اسلامی آزاد شد، این خانواده به کوبانی برگشتند، اما پس از مدت کوتاهی که دوباره کوبانی به اشغال دولت اسلامی درآمد، آنها تصمیم گرفتند دوباره به ترکیه بگریزند.

سرنوشت آینده این خانواده که سختی های زیادی را متحمل شدند، توسط عکس دیروزی که در صفحات روزنامه های مهم به چاپ رسید، به جهانیان روشن شد. رسانه های موفق شدند با بستگان نزدیک عبدالله کوردی در تماس شوند. به گفته آنها این پدری که غم و اندوه فراوان دارد، حاضر دادن هیچ گونه نظری به رسانه ها نیست. عبدی کوردی از نزدیکان عبدالله گفت، عبدالله همراه با خانواده به قایقی نشستند که 11 نفر سرنشین داشت. به خاطر امواج شدید قایق واژگون شده و در نتیجه هفت نفر غرق شدند. از خانواده کودری فقط عبدالله پدر خانواده زنده مانده است. زنده مانده وی یک معجزه است که امواج او را به ساحل انتقال داده است. او دلشکسته و اندوهگین است که تمام اعضای خانواده و نزدیکان خود را از دست داده است. اکنون ما در "بادروم" هستیم تا اجساد را بگیریم و به کوبانی برگردیم برای خاک سپاری آنها.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала