ولادیمیر پوتین شرایط عمده حل صلح امیز بحران در اوکراین را نام برد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرایط عمده حل بحران در اوکراین

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، ضمن تبصره بر تصحیحات که کییف در این اواخر در قانون اساسی اوکراین راجع به غیرمتمرکزساختن قدرت در کشور وارد ساخته، اعلام داشت که این کار باید فقط به شرط دیالوگ با نمایندگان جمهوری های مردمی لوگانسک و دانیتسک صورت گیرد. در این باره خبرگزاری «ریا نووستی» خبر داده است. موصوف اظهار داشت، ولی در حال حاضر چنین دیالوگ وجود ندارد.

خبرگزاری به نقل از سخنان رئیس جمهور خبر میدهد: " من میخواهم یاداوری نمایم که مطابق توافقات مینسک تصحیحات در قانون اساسی اوکراین پیشبینی میشوند، ولی انها باید در جریان بحث و دیالوگ — به اساس توافق با دنبس، با ساحات جمهوری های به رسمیت ناشناخته شده دانیتسک و لوگانسک انجام گردند".

رئیس دولت روسیه چهار شرط اساسی حل سیاسی منازعه در اوکراین را نام برد که در حال حاضر توسط کییف اجرا نمی شوند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان ساخت: " این چیزی بسیار مهم و اصولی است. اگر ما راجع به اجرای توافقات مینسک صحبت میکنیم، پس یاداوری میکنم: یک، قانون راجع به انتخابات اداره خودی باید با دنبس مورد توافق قرار گیرند — دو، باید قانون راجع به عفو تصویب گردد — سه، این تصویب نمیشود.  باید قانون راجع به موقف خاص این ساحات در عمل پیاده شود. این قانون تصویب شده، اما عملی ساختن ان به تعویق افتاده است".

رئیس جمهور اظهار داشت که بی نظمی های کتلوی در کییف بعد از تصویب قانون راجع به غیرمتمرکزساختن قدرت با رای گیری مربوط نمی باشند، چون تغییر قانون اساسی اوکراین خصوصیت اعلامیوی دارد، و به مثابه بهانه برای تشدید مبارزه سیاسی به خاطر قدرت استفاده میشود.

رئیس دولت خاطرنشان ساخت: " انچه که به این حوادث فاجعه بار مربوط میشود، پس من معتقدم که این به هیچ صورت به تغییرات در قانون اسای مربوط نمی باشند، به خاطریکه همه چیزی که امروز به ما به مثابه تغییرات پیشنهاد میگردند، خصوصیت مطلقاً اعلامیوی دارند و در ماهیت امر، ساختار قدرت در اوکراین تغییر نمی کند".

انکشاف اوضاع در اوکراین، به عقیده پوتین، حالا به ان مربوط خواهد بود که چگونه خود اوکرائینیان اماده تحمل بی نظمی جاری در کشور خواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала