لوروف: عضویت هند و پاکستان در سازمان شانگهای پروژه ها در این ساحه را موثرتر می سازد

© Sputnik / Владимир Трефилов /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اثرگذاری موثر عضویت هند و پاکستان در سازمان شانگهای بر پروژه ها در منطقه

پیوستن هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای پروژه های اقتصادی و انرژی را در این ساحه هر چه بیشتر موثرتر می سازد. این مطلب را سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در ملاقات با محصلان و استادان انستیتوت دولتی روابط بین المللی مسکو اعلام داشت.

 

به گفته وزیر، تامین ثبات و امنیت در منطقه یکی از اهداف عمده فعالیت سازمان همکاری شانگهای شمرده میشود.

لوروف اظهار داشت: "ساختار ضدتروریستی منطقوی تشکیل شده که ما حالا مبدل ساختن ان به میکانیزم هر چه بیشتر جامع مقابله نه تنها با تروریزم، بلکه با چلنج های دیگر، بشمول ترافیک مواد مخدر و جنایات سازمان یافته پیشنهاد میکنیم. تمرینات مشترک ضدتروریستی برگزار میشوند و توجه خاصی به مسایل، مربوط به ضرورت مقابله با تهدیدهای ناشی از افغانستان مبذول میگردد".

 

طوریکه وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت، این تهدید بعد از ان حادتر شد، وقتیکه قطعات اساسی غرب افغانستان را، بدون انکه وظایف مطروحه را حل کنند، ترک کردند. وزیر توجه را به این نقطه معطوف داشت که، "همین اکنون داعش (گروه «دولت اسلامی») در افغانستان مستقر شده است. سازمان همکاری شانگهای همچنان، منجمله با شرکت افغانستان این مساله را نیز بررسی میکند".

 

لوروف فیصله اتخاذ شده در اوفه راجع به اغاز پروسه پیوستن هند و پاکستان به این سازمان به مثابه اعضای دایمی یاداوری نمود.

او خاطرنشان ساخت: " این بر وزن سازمان همکاری شانگهای بطور قابل ملاحظه می افزاید، اما عمده تر از همه اینست که پروژه های زیربنایی، اقتصادی و انرژیتیک را در این ساحه جیوپولیتیکی هرچه بیشتر موثر تر می سازد".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала