جنرال دوستم از روسیه خواستار کمک نظامی شد

© Photo / Youtube // AfghanPaperعبدالرشید دوستم
عبدالرشید دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"روس ها نباید خاموش باشند و به نیروهای امنیتی ما طیاره، هلیکوپتر و تجهزات حربی کمک کنند."

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور اشرف غنی به روز دوشنبه پس از راه اندازی یک عملیات پاک سازی یک ماه در ولایت های فاریاب و سر پل، وارد کابل شد و از روسیه خواستار تجهیزات نظامی به نیروهای افغان شد.
به گزارش تلویزیون "طلوع" جنرال دوستم گفت که: "آنها (روسیه) نباید خاموش باشند و به نیروهای امنیتی ما هواپیما، چرخبال و تجهزات کمک کنند."
وی افزوده است که: "بیشتر سلاح ما روسی است و این کشور می تواند نیروها ما را کمک کند."
وی در بارۀ نگرانی ها در بارۀ گروه داعش می گوید که این گروه تهدید به همۀ کشور های منطقه است نه تنها به افغانستان.
وی افزوده است که: "همه می دانند که افغانستان تنها در پلان داعش نیست. اگر هدف آنها تنها افغانستان می بود پس تاجیکی ها، مخالفان ازبیکستان و چیچینی ها در این جا چه می کنند؟"
وی می افزاید که: "پلان های آنها کوه های قفقاز، روسیه است و آسیای میانه را می خواهند. شما سوریه و عراق را دیدید که همۀ این ها به خاک یکسان شدند. پلان داعش و آی اس آی برهم زدن امنیت در آسیای میانه است."وی در بارۀ پاک سازی ولایت های فاریاب و ولایت سرپل می گوید که آنها این ولایت های را پاک سازی کردند اند و "حالا این وظیفۀ نهاد امنیتی است که امنیت این ولایت ها را حفظ کنند، نه من."
معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: "آهسته آهسته همه پلان‌های شوم آی اس آی خنثا می‌شود، مردم افغانستان این اجازه را نمی‌دهند؛ خوب شد که چهره‌ی طالب هم افشا شد".
آقای دوستم ادامه داد: "به همان خاطر برای شما و تمام مردم سرپل اعم از جوانان، ریش سفیدان، علمای کرام، حتا به خانم‌ها و کسانی که مکتب می‌روند این پیروزی را تبریک می‌گویم".
درهمین حال؛ شماری از بزرگان ولایت سرپل خود را به خط نبرد رساندند و از تلاش‌های معاون اول رئیس جمهور برای تأمین امنیت این ولایت ستایش کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала