گروه داعش پول خود را به دوران می اندازد

© Twitter / TelegraphNewsگروه داعش پول خود را به دوران می اندازد
گروه داعش پول خود را به دوران می اندازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دوران انداختن پول خودی داعش

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) که اراضی وسیه در سوریه و عراق تصرف نموده اعلام داشته که در روزهای اینده نزدیک تمام اسعار خارجی را در شهر موصل عراق از چلند خارج می سازد و پول خود — دینار طلایی را به دوران می اندازد. در این باره در روز یکشنبه تلویزیون «السومرییه» عراق خبر داد.

سکه های طلایی که در سال 635 میلادی در زمان حکمروایی حضرت عثمان استفاده میشدند و اسلامگرایان به مثابه نمونه برگزیده اند، به همین نام یاد میشدند.

افراد مسلح راجع به دوران انداختن پول خود در موصل، پایتخت ولایت شمالی نینوای عراق، در مساجد و از طریق بلندگوها اعلام داشته اند.

طوریکه افراد مسلح اعلام داشته، در روزهای اینده نزدیک داد و گرفت فقط توسط دینار طلایی صورت خواهد گرفت که در چهار شعبه بانک های که گروه «دولت اسلامی» در شهر افتتاح نموده، تبادله و توزیع خواهد شد. به گفته صاحبان مراکز تبادله، افراد مسلح در روز یکشنبه دالرها را از همه مراکز تبادله اسعار در موصول مصادره کردند. به دوران انداختن دینار طلایی در تمام ولایت نینوا را افراد مسلح «دولت اسلامی» در ماه سپتمبر پلان نموده اند.

این گروه مردم را از استفاده از دینار عراقی در معاملات برحذر داشته است. طبق معلومات رسانه ها، ارزش دینار طلایی 139 دالر تعیین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала