خراسان در افغانستان

© Fotolia / Peyman Kaiediخراسان در افغانستان
خراسان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه نو افراطی در افغانستان ظاهر شده است. گروه نو «خراسان» در افغانستان هنوز شکل نگرفته بود که در سایت های انتیرنیتی افغانی صحبت های راجع به گروه نو «کماندوی اسلامی» منتشر شدند. همه انچه امروز در افغانستان رخ میدهد، تحت نظارت دقیق ادارات استخباراتی روسیه در چارچوب نفوذ ممکن افراد مسلح اسلامی به اسیای مرکزی از افغانستان قرار دارند

از همینرو گروه «دولت اسلامی» (داعش) و «خراسان» و «کماندوی اسلامی» غیرمحسوس نه ماندند.
به دیدگاه از مسکو در تبصره پیوتر گنچاروف توجه فرمائید.

در باره جنبش «خراسان» رئیس جمهور اشرف غنی در مصاحبه تلویزیونی با «روسیه امروز» بصورت کاملاً قابل فهم و روشن برای علاقمندان روسیه اظهار نظر نمود. به گفته موصوف، گروه های جداگانه افراد مسلح داعش خود را «خراسانیان» می نامند. «خراسانیان» در زمانه های بسیار قدیم به خلافت «امویاین» و بعداً به خلافت دیگر در خاک خود افغانستان خاتمه بخشیدند و برای انها این بسیار مهم است که خود را به مثابه جنبش تبارز دهند که کار «خراسانیان» را ادامه میدهند.

به ارتباط اهمیت چنین موضعگیری یاداوری یکی از احادیث حضرت محمد که احمد ابن حنبل نقل نموده، بسیار مهم است: "اگر شما بیرق های سیاه را مشاهده کنید که از جانب خراسان پیش می ایند، پس بروید نزد انها، حتی اگر شما به خزیدن به سینه هم مجبور شوید، به خاطریکه در بین انها امام مهدی موجود خواهد بود". اگر چه این حدیث امروز به حد کافی ظاهراً « طرفدار شیعه» معلوم میشود، ولی بیرق های سیاه داعش و «بیرق های سیاه از جانب خراسان» را نمی توان مطابقت تصادفی خواند.

به ارتباط خود جنبش «خراسان» باید گفت که بسیاری ها معتقدند که «خراسان» به مثابه گروه، تهدید زیادی ، نسبت به گروه «دولت اسلامی»، برای اروپا و امریکا به بار می اورد، به خاطریکه اهداف اساسی ان در پلانگذاری و تحقق حملات تروریستی بر خاک همین کشورها می باشند.

ولی گروه «کماندوی اسلامی» امر جداست. به احتمال زیاد، این واحد متحرک موتوریزه محاربوی گروه «دولت اسلامی» یا «خراسان» می باشد. از طرف دیگر، «کماندوی اسلامی» — نام جالب است. اگر چه جنرال عبدالهادی خالد مشاور ارشد وزارت داخله افغانستان به این باور است که انها را در بین مردم به شکل استهزا به این نام یاد میکنند. او به ارتباط قابلیت محاربوی انها گفت که اول اینکه انها از افراد مسلح گروه داعش هیچ تفاوت ندارند:


در مسکو همچنان به اطلاعات منتشره در رسانه های الکترونی در این باره توجه مبذول داشته که به گفته نورالحق علومی وزیر داخله نو افغانستان، وزارت او یک عده برنامه های برای ثبات اوضاع در کشور اماده می سازد. تحقق این برنامه ها به زمان معین نیاز دارد، از همینرو باید از حوصله کار گرفت. این برنامه ها از چه قرار اند؟ جنرال عبدالهادی خالد میگوید:

رئیس جمهور اشرف غنی در همان مصاحبه با تلویزیون « روسیه امروز» راجع به خصوصیات تروریزم امروز صحبت نموده و به توانایی ان در باره تطابق سریع با اوضاع اشاره میکند. از همنیرو، اشرف غنی معتقد است که برای مبارزه موفقانه با تروریزم عملکرد هرچه بیشتر سریع و خلاق ضروری است.
طوریکه تصور میشود، این گفته رئیس جمهور بسیار بجا است

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала