کشف بیش از 9 هزار نوع میکروب در گرد و خاک خانگی

© Sputnikکشف بیش از 9 هزار نوع میکروب در گرد و خاک خانگی
کشف بیش از 9 هزار نوع میکروب در گرد و خاک خانگی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارتال اینترنتی "The Epoch Times" می نویسد: دانشمندان امریکایی پس از بررسی در مورد گرد و خاک خانگی دریافتند که در گرد و خاک خانگی بیش از 9 هزار نوع باكتري‌ها و قارچ‌ ها نهفته است.

محققان با تجزيه و تحليل غبار به‌دست آمده در 1200 خانه مسكوني داوطلب در سرتاسر ايالات متحده توانستند به اين آمار قابل توجه دست‌يابند. این داوطلبان نمونه‌هاي غبار خانه‌هاي خود را براي محققان ارسال کرده و اين گرد و غبارها از بالاي دروازه اصلي خانه‌ها برداشته ‌شدند،‌ فضايي كه به گفته دانشمندان اغلب در حين پاک کاری ناديده گرفته مي‌شوند. این بررسی ها نشان داده است که بیش از 9 هزار نوع باکتری شامل این گرد و غبار خانگی می باشند. بیش از دو هزار قارج های جنگلی می باشد و میکروب های مشهوری از قیبل اسپرگیلوس، پنیسیلیوم و آلترناریا در میان میکروب ها دیده می شوند که از طریق خاک بادها و لباس های انسانها به خانه های مسکونی انتقال می بایند.

علاوه بر این، محققان می گویند: حضور این میکروب های در گرد و غبار خانه بستگی ساکن منزل دارد. براي مثال باكتري‌هايي كه در آن يك مرد و يك حيوان خانگي زندگي مي‌كردند با باكتري‌هاي خانه‌اي كه يك زن تنها در آن زندگي مي‌كرد با هم متفاوت بودند.
اگرچه برخي از اين ميكروب‌ها ممكن است با بيماري‌هايي مانند حساسيت در ارتباط باشند،‌اما بيشتر آنها بي‌ضرر و حتي مفيد هستند. به گفته محققان اين حقيقت زندگي است: ما در محاصره ميكروب‌ها هستيم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала