فرار دهها زندانی از زندان داعش در شهر موصل عراق

© East News / Muhammed Muheisenفرار دهها زندانی از زندان داعش در شهر موصل عراق
فرار دهها زندانی از زندان داعش در شهر موصل عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش امروز روزنامه "الشرق الاوسط" دهها زندانی موفق به فرار از زندان گروه تروریستی دولت اسلامی "داعش" در شهر موصل عراق شدند.

به گفته این منبع، این زندان در نزدیکی دانشگاه موصل موقعیت دارد و 27 زندانی که اکثر آنها مبارزان گروه پیشمرگه کردها می باشد، هستند. این زندانیان فراری نگهبان زندان را خلع سلاح کرده و از دروازه کلیسا که گروه دولت اسلامی آن را سلول زندان درست کرده بودند، به مسیر نامعلومی گریختند.

به گفته شاهدان عینی، این مبارزان از طریق دانشگاه موصل وارد خانه های مجاور شده و در آنجا مخفی شدند. رادیگال های دولت اسلامی پنج زندانی فراری و حدود صد ساکن محلی را به اتهام سازماندهی فرار این زندانیان دستگیر کردند.

مبارزان گروه "پیشمرگه" اعلام کردند که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تعداد زندانی که موفق به فرار شدند، ندارند و نمی توانند، مشخصات آنها را اعلام کنند.
با این حال، گروه داعش حدود هزار نفر که بیشتر آنها ساکنان موصل هستند، به جرم همکاری با مقامات عراق در شهر موصل زندانی کردند. طوریکه انتظار می رود ، تمام آنها براساس قانون "دادگاه شریعت" گروه های تروریستی، که در اکثر موارد مجازات مرگ برای چنین اتهاماتی تحمیل می گردد، محاکمه می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала