بحران زباله در لبنان: اعتراض کنندگان استعفای حکومت را مطالبه میکنند

© AP Photo / Bilal Husseinبحران در لبنان
بحران در لبنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تشدید بحران در لبنان

در پایتخت لبنان ناآرامی ها در ارتباط با مشکل دراز مدت تخلیه نکردن زباله های شهری ادامه دارد. هزاران ساکن بیروت در تظاهرات ضد دولتی شرکت کردند. نیروهای پولیس و جوانانی  نقاب پوش یک بار دیگر باهم درگیر شدند.

طبق معلومات پولیس ، در جریان ناآرامی ها بیش از 30 نفر از نیروهای هراست حقوق زخمی شده اند. ضمناً، طی دو روز اخیر اوضاع وخیم تر شده است. اولین درگیری ها  در تاریخ  22 اگست زمان آغاز شدند، وقتیکه تظاهر کنندگان نارضایتی خود را از زباله های انباشته شده در خیابان های شهر اعلام کردند. مردم استعفای حکومت را مطالبه میکنند.
پولیس از گاز اشک اور و گلوله های رابری علیه تظاهرکنندگان استفاده کرد که در نتیجه ی آن بیش از 100 نفر زخمی شدند. روز بعد درگیری ادامه داشت و از هر دو طرف 70 نفر آسیب دیدند. برای ثبات اوضاع در شهر ارتش وارد عمل شده است.
در عین حال صدراعظم لبنان تمام سلام از استعفای احتمالی خود خبر داد. ضمناً این احتمال وجود دارد که ماه بعد دولت پرداخت حقوق را به تعلیق بیاندازد. صدراعظم لبنان گفت: " مساله تنها " بحران زباله" نیست ، به خاطر عدم توانایی تصمیم گیری، ما نمی توانیم حقوق تعداد زیادی از کارکنان بخش دولتی را پرداخت نماییم. کشور ما از زباله های سیاسی رنج می برد."

در لبنان مشکلات اقتصادی و اجتماعی تشدید شده اند. بر اساس امار صندوق بین المللی پول ، سطح فقر در کشور به 32 درصد رسیده است. در پایان سال جاری قرض دولتی لبنان به 71 میلیارد دالر خواهد رسید. ضمناً ساکنین کشور هر سال از قطع گسترده جریان برق ، زیر ساخت های بد و اوضاع سیاسی دشوار که با مداخله در درگیری مسلحانه در سوریه تشدید شده است، رنج می برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала