نظر پنتاگون در باره راکت های اس – ۳۰۰

© Sputnik / David B. Gleasonپینتاگون
پینتاگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران یک قدم دیگر به دریافت تسلیحات پیشرفته دفاعی نزدیک شده است. تهران اعلام داشته که در هفته اینده با روسیه قرارداد صدور سیستم مدافعه هویی اس — ۳۰۰ امضا میکند. اگر چه این معامله بصورت قانونی اجرا شده، ولی امریکا نگرانی خود را در باره عده مسایل ابراز میدارد.

سیستم اس — ۳۰۰ در دست ایران میتواند بدان معنی باشد که طیارات جنگی امریکا و اسرائیل، احتمالاً، نخواهند توانست بصورت غیرمحسوس به حریم هوایی ایران نفوذ نمایند، اگر بخواهند تاسیسات را بمباردمان کنند که با سلاح ذروی مربوط می باشند. این نظر را تلویزیون CNN اظهار داشته است.

مایکل او، هینلون کارمند انستیتوت بروکلین در مصاحبه با تلویزیون اعبلام داشت که بعد از ظهور اس — ۳۰۰ در ایران «در ساحه هوایی وضع متشنج تر خواهد شد». او گفت: " تکاثف شعاع های راداری، افزایش خواهد یافت. انها در همه جا، اما بصورت نامریی وجود خواهند داشت. سیگنال های از رادارها بوجود خواهند امد که ما نمی توانیم متوقف سازیم و نمی توانیم از انها جلوگیری کنیم".

تلویزیون گفته، مداخله روسیه در اوضاع در اروپا و شرق نزدیک امریکا را خشمگین می سازد. و یاداوری نموده که همزمان با این پنج هزار نظامی ناتو و امریکا بزرگترین تمرینات نظامی دیسانت بعد از جنگ سر در اروپا انجام میدهند.

میخواهیم یاداوری نمائیم که روسیه و ایران در سال ۲۰۰۷ قرارداد در باره صدور مجتمع های راکتی اس — ۳۰۰ عقد نموده بودند. بعد از تصویب فیصله نامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد که وضع تحریمات علیه ایران را پیشبینی میکرد، اجرای قرارداد متوقف ساخته شد. ایران در پاسخ به محکمه تجارتی علیه روسیه شکایت نمود. حالا طرفین در باره بازپس گرفتن عریضه مذاکرات انجام میدهند.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ماه اپریل سال روان فرمان را امضا نمود که ممنوعیت بر صدور مجتمع های مدافعه هوایی به ایران را لغوه میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала