در شهر سینت – لوئیز یکبار دیگر بعد از قتل سیاه پوست توسط پولیس ناارامی ها بروز نموده اند

© AP Photo / Matt Rourkeاعتراضات ضد پولیس در امریکا
اعتراضات ضد پولیس در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعتراضات در شهر سینت لوئیز امریکا

ماموران پولیس در شهر سنت لوئیز ایالت میسوری امریکا جوان سیاه پوست به سن بیش از بیست ساله ای را که هویت وی اعلام نشده و به نظر انها مظنون بود، به ضرب گلوله کشتند و به دنبال ان اعتراضات در این شهر علیه ستمگری پولیس از سرگرفته شد.

به گزارش سایت انگلیسی زبان RT ، ساکنان این شهر در جریان اعتراضات خود، خیابان ها را مسدود کرده و از پولیس خواستار توضیحات در این باره شدند که جوان سیاه پوست را بر چه اساسی کشته اند. در جریان این اعتراضات چند نفر بازداشت شده و بر اساس گزارش رسانه های محلی پولیس علیه مردم از گاز اشک اور استفاده کرده است.
قبلاً گزارش داده شده بود که حادثه هنگامی رخ داد که ماموران پولیس به خانه شخص مظنون امدند و قصد داشتند از او بازرسی کنند. دو نفر از این خانه فرار کرده و یک نفر از آنها به روی ماموران اسلحه کشید و در این هنگام این ماموران آتش گشودند. بر اساس اخبار رسیده بیش از صد نفر در مقابل خانه شخص کشته شده جمع شده و در باره صحت روایت پولیس ابراز تردید می کنند.
قابل یاداوری است که شهر سنت لوئیز در سال گذشته نیز صحنه اعتراضات علیه خشونت بی مورد پولیس امریکا بود که به دنبال کشته شدن مرد سیاه پوستی به نام مایکل براون توسط مامور پولیس به نام دارن ویلسون در روز ۹ اگست سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала