مهاجرین یکی از جزایر یونان را محاصره نموده اند

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoمهاجرین
مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ازدحام مهاجرین در یونان

جزیره Cos یونان، جای که توریستان استراحت در فضای ارام دوست دارند، دچار بحران بشری گردیده است.

هر روز به انجا پناهندگان وارد میشوند. تعداد انها همین اکنون به چند هزار نفر رسیده است. برای انکه کمپ ها را در امتداد ساحل و راه ها از بین برد، رهبری جزیره فیصله نموده، تا پناهندگان را در ستدیوم جابجا سازد. زمانیکه جمع کثیری از پناهندگان به انجا رو اوردند، ازدحام مردم بوجود امد. پولیس به استعمال قوه مجبور شدند، تا نظم را اعاده کنند.

مهجرین در بدترین شرایط بدون غذا و وسایل ضروری زندگی میکنند. مردم هفته ها منتظر دریافت نمودن اسناد راجستر می مانند که با انها میتوانند به سوی المان و کشورهای دیگر حرکت نمایند. وضع مربوط به جابجا نمودن پناهندگان در کشورهای دیگر اروپایی نیز بسیار متشنج است.

حالا به اروپا تعداد بیشتری پناهندگان از طریق بحیره مدیترانه به اروپا میروند. این نتیجه مستقیم سیاست بی ثبات سازی و از بین بردن دولت داری در کشورهای دیگر، بطور مثال در لیبیا، می باشد که قبل از این کشور نسبتاً با ثبات بود. مارتین سامیرس ژورنالیست و مبصر سیاسی معتقد است که سیاست اقتصادی و نظامی که غرب عملی می سازد، علت سرازیرشدن سیل از پناهندگان است. موانع در اینجا کمک کرده نمی تواند.

سرازیرشدن سیل اسای مهاجرین برای کشورهای اروپایی مصئیب به بار می اورد. ولی اتحادیه اروپایی طرق حل سازنده این مشکل را تا به حال ندارد، باوجود اینکه جریان پناهندگان با گذشت هر روز افزایش می یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала