محکمه جنایات امریکا

© AP Photo / Na Son Nguyenمحکمه جنایات امریکا
محکمه جنایات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنایات آمریکا در ویتنام و سایر کشورها باید در محکمه بین المللی بررسی شود

جنایات آمریکا در ویتنام و سایر کشورها باید در محکمه بین المللی بررسی شود

آندری کلیموف معاون کمیته امور بین الملل دومای روسیه ، ایده تشکیل محکمه بین المللی را مطرح کرد

این محکمه برای بررسی قتل های عام در خارج از سرحدات ملی آمریکا پس از ختم جنگ جهانی دوم و تا به امروز خواهد بود که آگاهانه از طرف ایالات متحده طرحریزی گردیده است.

دلیل اصلی برای چنین ایده ای سفر سناتور روسی به ویتنام در آغاز سال جاری بود. آندری کلیموف می گوید:

در هوشی مین با رهبر شهر دیدار داشتم و حین بازدید از موزیم آزادی فهمیدم که ، موضوع جنایت آمریکا در ویتنام پیش روی چشمان جامعه ی جهانی ناعادلانه نادیده گرفته می شود. اگر چه تاریخ 40 ساله آزادی کامل ویتنام خود به خود باعث می شود تا جنایات نظامی آمریکایی را محکوم کرده و آنها را مجبور سازیم که حداقل معذرت بخواهند.

من ضد آمریکایی نیستم و ملت آمریکا را محکوم ننموده خواستار جنگ علیه مردم آمریکا نیستم. من از توطئه های جنایی مقامات آمریکایی می گویم. ما باید جامعه ی جنایتکار موجود در آمریکا  را به خاطر جنایات گسترده و بی شمار و سیستماتیک اش محکوم کنیم. در زمان جنگ جهانی دوم، فاشیست ها افرادی را در کوره های اردوگاه های کار آتش می زدند و آمریکایی ها ویتنامی ها را با بمب های ناپالم و فسفور می سوزاندند. آنها چه فرق از هم دارند؟ اما اگر جنایات فاشیست ها توسط محکمه نورنبرگ به عنوان جنایت علیه بشریت بدون در نظر گرفتن مدت زمان قدمت آن شمرده می شود ، جنایات نظامیان آمریکایی قضاوت بین المللی و حقوقی نداشتند.

ایده ی سناتور روسی در ارتباط با جنایات آمریکایی ها نه تنها در ویتنام بلکه در لائوس ، کامبوج ، کوریا ، صربستان، عراق، گواتمالا و لیبیا است. و این لیست کامل از جنایات با شرکت مستقیم نیروهای مسلح آمریکا نیست که آندری کلیموف آماده کرده است. درنتیجه ی این اعمال در نیمه ی آخر قرن بیست افرادی بیشتری نسبت به آنچه امروز در بلژیک زندگی می کنند کشته شده اند.

به عقیده ی این سناتور ، تمام این جنایات را باید در یک دوسیه واحد مطرح کرد که باید ارزیابی اخلاقی، سیاسی و حقوقی جامع با حضور جامعه ی بین الملل صورت گیرد. در واقع کسانی که فرمان های جنایی را صادر و امضاء کرده اند مشخص بوده و دراسناد ثبت شده اند. بسیاری از آنها هنوز زنده اند. برخی از شاهدین هم زنده بوده و حتی از این جنایات آسیب دیده اند.

آندری کلیموف می گوید: من این محکمه را وجدان می نامم و معتقدم که سناتورها و نمایندگان سایر دول می توانند آنرا تشکیل دهند. من این مساله را در مجمع عمومی آسه آن در کوآلالامپور و در دیدار با همتاهای خود در مجمع عمومی سازمان امنیت و همکاری اروپا مطرح می کنم برای آنکه در هر دو این سازمان کشورهای قربانی نظامیان آمریکایی وجود دارند. موضوع محکمه بین الملی در ملاقات با نیروهای وطن پرست اروپا در سانکت پتربورگ نیز مطرح خواهد شد.

و اگر معلوم شود که گروه مستحکم متشکل ازنمایندگان کشورهای مختلف شامل:مورخین، حقوق دانان ، کارشناسان نظامی تشکیل می شد ، ما سعی خواهیم ورزید که طرح اقدام بعدی را انتخاب کنیم. ممکن است  تلاش کنیم محکمه بین المللی را در میدان اتحادیه ی بین پارلمانی تشکیل دهیم. خیلی امیدوارم که همکاران ویتنامی آنها تبرعه نکنند.  محکمه بین المللی باید به طور جدی آماده شود، استدلال هایی داشته باشد که به طور واضح نشان دهند ، بشریت با چه کسی در ایالات متحده کار دارد. بدون کمک دوستان ویتنامی این کار مشکل است برای آنکه دوسیه ویتنام در این محکمه مهمترین خواهد بود.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала