ساخت دهکده ماه در کره مهتاب

© Flickr / davejdoeمهتاب
مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورنر رئیس جدید آژانس فضایی اروپا قصد دارد قریه ای را در کره ماه به نام " دهکده ماه" بسازد. به گفته وی، بسیار دوست دارد چنین ایده ای را عملی سازد. وی به تازگی در این سمت مقرر شده و در حال حاضر به بنیانگذار "دهکده ماه" یاد می شود.

در واقع این پلان ناسا بود که باید تا سال 2020 اجرا میشد. اما باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در سال 2010 به دلیل کمبود بودجه از آغاز این طرح خود داری کرد و از ساخت دهکده ماه در کره مهتاب طرف نظر کرد. اینک اروپایی می خواهند دهکده ماه داشته باشند. به گفته آقای ورنر این یک پروژه بسیارعالی است که توسط کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای توسعه یافته در عرصه تکنولوژی های فضایی از جمله روسیه و چین اجرا خواهد شد.

رئیس آژانس فضایی اروپا در پاسخ به سوال اینکه: چگونه قریه ایی خواهد بود، گفت: نام "دهکده" به این معنا نیست که خانه مسکونی، کلیسا و یا مکتب ساخته شود. این دهکده یک ایستگاه تحقیقاتی خواهد بود که از سنگ های موجود در کره ماه ساخته خواهد شد.

رئیس آژانس فضایی اروپا این تصمیم را پس از تولید کاهوی سرخ، نخستین تولید زراعتی در فضا اتخاذ نمود. به گفته وی، ساخت چنین دهکده ای در کره ماه آینده مثمر بخشی دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала