همکاری چین و پاکستان برای انجام مذکرات صلح حکومت وحدت ملی افغانستان و طالبان

© Fotolia / Boggyهمکاری چین و پاکستان برای انجام مذکرات صلح حکومت وحدت ملی افغانستان و طالبان
همکاری چین و پاکستان برای انجام مذکرات صلح حکومت وحدت ملی افغانستان و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه چین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در دیدارش با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی صدراعظم پاکستان تمایل همکاری نزدیک با پاکستان در روند مذاکرات صلح بین مقامات حکومت وحدت ملی افغانستان و نمایندگان طالبان ابراز کرد. این دیدار تاریخ 5 اگست در حاشیه همایش آسه آن در کوالالامپور انجام شد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که پاکستان نقش مهم و غیر قابل تعویضی را در روند مصالحه در افغانستان ایفا می کند. چین به منظور دستیابی به پیشرفت های جدید در این مذاکرات مایل به توسعه همکاری نزدیک با پاکستان می باشد.
دور اول مذاکرات صلح بین نمایندگان حکومت وحدت ملی و نمایندگان طالبان با حمایت پاکستان در این نزدیکی اسلام آباد برگزار گردید. در بیانیه وزارت جارجه چین آمده است که روند مذاکرات صلح — یک فرایند بسیار پیچیده و دشواری است و ما تمام تلاش های خود را برای موفقیت این مذاکرات به کار می گیریم.
او همچنین اشاره کرد که مذاکرات — تنها راه برای حل پرابلم افغانستان و پایان دادن به جنگ در این کشور که دهها سال است، جریان دارد، و باعث بدبختی مردم افغانستان شده است، می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала