توسعه تحریمات روسیه در مقابل اروپا

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر تمدید تحریمات غرب علیه روسیه
تمدید تحریمات غرب علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هدف ازهر گونه تحریمات جوابیه و یا ضد تحریمات حمایت از بازار روسیه است و این عامل بخوبی در زندگی عملی مشاهده می شود.

به نظر کارشناسان، حالا می توان لست کشور هایی را مشخص کرد که روسیه می تواند آنها را تحت تحریمات خرید مواد غذایی قرار دهد.

"نیکیتا ایسایف" رئیس انستیتوت مطالعه مسایل مبرم اقتصاد در مصاحبه با کانال تلویزیونی "راشا تودی"  گفت: برای این کار کافی است اخبار هر روز را تماشا نموده و به آن اعلامیه های شدید الحنی توجه کنیم  که سرانشان در مورد دستور روز سیاسی روسیه ایراد می کنند.

ایسایف کشور هایی را بر شمرد که مطابق ارزیابی وی می توانند درج لیست کشور های تحریمی گردد. به عقیده این کارشناس "ممکن است تحریمات ضد استرالیا که موضع بسیار سختی گرفته تشدید یابد. کانادا هم به آمریکا پیوسته و با سرسختی بیش از پیش این موضع  خود را ثابت می کند".

ایسایف ادامه داد: "حالا روشن شد که کدام کشور درج لیست سیاه روسیه نخواهند شد. آنها کشور های عضو بریکس و کشور های اروپایی جزو باصطلاح اقدام های ضد تحریمی می باشند. منظور یونان، مجارستان و چک هستند یعنی کشور هایی که از ما حمایت می کنند".

این دانشمند روس معنقد است که "هدف ازهر گونه تحریمات جوابیه و یا ضد تحریمات حمایت از بازار روسیه است و این عامل بخوبی در زندگی عملی مشاهده می شود. در روسیه حالا هم "رشد بالای تولیدات همان مواد خوراکی مشاهده می شود که یک سال پیش مورد تحریم قرار گرفته و روسیه در جواب اجناس اورپایی را مورد تحریم قرار داد".

اسایف ادامه داد: "رشد تولید پنیر ساخت روسیه به میزان 35- 40 %، از همه بیشتر است و این روند مشوق حرکت جایگزینی واردات خارجی محسوب می شود".

لقابلبه یادآوری است چنذی قبل دمیتری مدودف صدراعظم روسیه دستور داد که مساله افزایش تعداد کشور های مورد تحریم متقابل روسیه مطالعه شود. صدراعظم به این عقیده است که اقدامات با هدف جایگزین کردن اجناس خارجی در روسیه باید سیستمی باشد و به این خاطر باید یک کمیسیون اختصاصی در این کشور ایجاد شود و او حاضر است شخصا در راس آن قرار گیرد.

به عقیده ایسایف "مراجعه صدراعظم مدودف درجه بالاتر از پیام وزیر زراعت دارد و به نظرم که از طرف رئیس جمهور نیز تائید خواهد شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала