ساخت کشتی فوق العاده روسیه در مقابل سپر راکتی امریکا

© Photo / Severnaya Verfکشتی فوق مدرن «یوری ایوانوف» روسیه
کشتی فوق مدرن «یوری ایوانوف» روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه "بیلد" چاپ آلمان نوشت: کشتی فوق مدرن «یوری ایوانوف» روسیه همزمان با اعلام دکترین بحری جدید به نیروهای بحری این کشور تحویل داده شد. به گفته این روزنامه، وظایف اصلی این کشتی کشف کشتی های امریکایی وابسته به سپر ضد راکتی امریکا است.

به گفته این منبع، این کشتی فوق العاده مدرن روسیه به مناسبت روز نیروهای بحری روسیه در چارچوب رسم و گذشت در کالنینگراد که از ماه دسامبر 2014 زمان آزمایشی خود را پشت سر می گذاشت، به نیروی بحری این کشور تحویل داده شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این مراسم حضور داشت.

در مقاله این روزنامه آمده است که «یوری ایوانوف» اولین کشتی جاسوسی نسل جدید روسیه است که وظیفه جستجوی کشتی های آمریکایی متعلق به سپر ضد راکتی امریکا را بر عهده دارد. در صورت وقوع جنگ، این کشتی نقاط ضعف سیستم ضد راکتی امریکا را پیدا خواهد کرد.
به گزارش این روزنامه به نقل از دیمیتری گورنبورگ کارشناس نظامی، برای کرملین این کشتی جدید، بزرگترین پروژه و مایه افتخار است. طول کشتی «یوری ایوانوف» 95 متر و وزن آن 4 هزار تن است. این کشتی می تواند وظایف خو درا به خوبی انجام داده و بسیار موثرتر از نمونه های قبلی خود می باشد.

مدتی قبل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دکترین بحری روسیه مهم ترین مناطق اکنون قطب شمال و اقیانوس اطلس است، را یاد آورد نمود. به گفته روزنامه بیلد، دکترین روسیه با نزدیک شدن ناتو به سرحدات فدراسیون روسیه، فعالیت های خود را افزایش دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала