نبرد 17 اردوی جهان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تي - 90
تي - 90 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازی های جنگی17 اردوی دنیا در روسیه

از تاریخ 1 تا 15 اوگست بازی های بین المللی رزمی با حضور بیش از 2000 سرباز از 17 کشور دنیا برگزار میشود.

این برنامه فضایی را برای مقایسه قدرت و ضعف سیستم نظامی ملی و شیوه های اجرای دستورات فراهم می سازد. علاوه بر این، جغرافیایی شرکت کنندگان نمایانگر سطح بالای اعتبار روسیه در دنیا است. الکساندر خرولنکو تحلیل گر «روسیه امروز» به تحلیل این برنامه می پردازد.

بازی های رزمی یک مسابقه غیرمعمول است. رقابتی است بین سربازان حرفه ای در 14 رشته و همزمان یک مانور نظامی بین المللی به حساب می آید. مراحل مسابقه در 11 منطقه هوایی، زمینی و بحری در سراسر روسیه از سایبریا تا کراسنودار و از مرکز بخش اروپایی روسیه تا بحیره کسپین انجام می گیرند.

عمله تانک در مسیر «بیاتلون تانک» در منطقه آلابینو در حومه مسکو مستقر می شوند. تانکیستان روسی با همکاران خود از آنگولا و مغولستان به مسابقات می پردازند. در سایر تیم ها نیز بهترین تانکیستان اردوی کشورهای آسیای مرکزی شامل ارمنستان، قزاقستان، تاجکستان و همچنین صربستان، چین و هند و کویت به رقابت خواهند پرداخت. از امریکای لاتین نیز کشورهای نیکاراگوئا و ونزوئلا شرکت کرده اند. در بخش هوایی سه منطقه مرکزی روسیه با حضور بیش از یکصد پیلوت در 12 نوع طیاره و هلیکوپتر به رقابت می پردازند. در منطقه پاولژ مسابقات تیم های انجینری نظامی دایر می شود. در یکی از مناطق روسیه در بخش بحیره کسپین نیز سربازان نظامی مهارت و تخصص خود را به نمایش می گذارند.

الکساندر خرولنکو می گوید که بازی های آتی مهارت و تخصص و امکانات نظامی امروز تانکیست ها را به معرض نمایش می گذارند. قواعد بازی به گونه ای است که تیم ها از تجهیزات خودشان استفاده می کنند. ارتش خلق آزادی چین برای این بازی ها 158 واحد تجهیزات نظامی ساخت خود را به همراه آورده است. اما بیشتر مسابقات با بهره گیری از تجهیزات نظامی روسیه است که برای خارجی ها آشنا می باشد. وزارت دفاع روسیه 279 واحد تجهیزات و از جمله 54 فروند طیاره و هلیکوپتر و دو کشتی با راکت برد کوتاه را در اختیار شرکت کنندگان خارجی بازی های جنگی قرار می دهد.

به گزارش والری گراسیموف مدیر مقر اصلی نیروهای هوایی روسیه، برای مهمانان خارجی علاوه بر برنامه نظامی، برنامه های فرهنگی نیز تدارک دیده شده است. برنامه های گشت و بازدید، کنسرت و دیدار با نظامیان مسابقه در این برنامه قرار دارند. بیش از 800 نماینده از رسانه های گروهی و از جمله 150 واحد خبری خارجی اخبار بازی ها را منتشر می کنند.

آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه ابراز اطمینان کرد که در آینده کشورهای نظامی ناتو به علاوه امریکا نیز تصمیم به حضور دراین بازی ها خواهند گرفت. در هر صورت، مبارزه عادلانه در فضای مسابقه بهتر و بی خطرتر از درگیری واقعی است.

سرهنگ ویوِک بادوِ نماینده تیم هند می گوید که این دست مسابقات مبنای خوبی برای آزمایش مهارت ها در سطح بین المللی هستند. در اینجا ما می توانیم از دیگر شرکت کنندگان مسابقات کسب مهارت کنیم و دوستان خوبی بیابیم. چرا این ایده قبلا به ذهن ما نرسید. ما بی صبرانه منتظر شروع مسابقات هستیم و امیدداریم که در سال های بعد هم این مسابقه برگزار شود.

وزارت دفاع روسیه امیدوار است که پیشنهاد برگزاری دایم بازی های بین المللی جگی از طرف دیگر کشورها نیز با استقبال روبرو شود. بازی های سال 2016 قرار است در کماکان در روسیه برگزار شود. با این حال اطلاعاتی در دست است که کشور نه چندان ثروتمند و نه چندان بزرگ نیکاراگوئه از امریکا لاتین تمایل به برگزاری این دست مسابقات دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала