ملا محمد عمررهبر گروه طالبان دوسال قبل کشته شده‌است

© AP Photoملا عمر
ملا عمر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش خبرگزاری "خامه پرس" به نقل از یکی از شاخه‌های گروه طالبان به نام حرکت اسلامی محاذ فدایی ، ملا عمر رهبران طالبان حدود دوسال پیش توسط ملا اختر محمد منصور و گل آقا کشته شده‌است.

حمزه، سخن‌گوی گروه محاذ فدایی ادعا می‌کند که ملا عمر دوسال پیش کشته شد. به گفته وی، آنان شواهدی را در دست دارند که ثابت می کند رهبر گروه طالبان توسط ملا اختر محمد منصور و گل آقا کشته شده‌است.

این در حالی‌ست که گزارش‌ها پیش از این از تعیین‌شدن ملا اختر محمد منصور، دوست قدیمی و معاون ملا عمر به نماینده‌گی از وی در گفت‌گوهای صلح با حکومت افغانستان سخن گفتند. هم‌چنان سال گذشته امنیت ملی افغانستان موجودیت ویا عدم موجودیت ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان را پرسش‌برانگیز خواند.

عبدالحسیب صدیقی، سخنگوی امنیت ملی افغانستان با اشاره به اختلاف‌ها میان فرماندهان گروه‌های طالبان و تقسیم‌شدن آنان به سه گروه، یادآور شد که ملا اختر محمد منصور مانع دیدار فرماندهان طالبان با رهبرشان شده و رد این دیدارهای مقام‌های طالبان با ملا عمر زنده یا آزادبودن او را پرسش‌برانگیز کرده‌است.

در همین حال، سخن‌گوی رییس جمهور پیشین افغانستان گفته بود که رهبر گروه طالبان در شهر کراچی پاکستان در بازداشت نیروهای امنیتی این کشور به سر می‌برد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала