امیدواری وزارت امور خارجه روسیه از اصلاحات سریع امریکا در برنامه توسعه دفاع راکتی در اروپا

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لوروف
سرگی لوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو امیدوار است، پس از دستیبابی به توافق با ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور، ایالات متحده امریکا اصلاحات خود را در زمینه سیستم دفاع راکتی در اروپا آغاز نماید.

پیش از این، واشنگتن ادعا کرد که این ایجاد سیستم دفاع راکتی برای مقابله با تهدیدات از سوی تهران می باشد. وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو برای هرگونه مذاکرات در مورد تنظیمات و اطلاحات برنامه دفاع راکتی امریکا در اروپا اماده است. لاوروف همچنین افزود: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ پنجم اپریل سال 2009 طی سخنرانی خود در پراگ اظهار داشت، این برنامه پس از حل و فصل مشکلات برنامه هسته ای ایران غیر فعال می گردد.

ایالات متحده چندین سال است که سیستم دفاع راکتی خود را در اروپا گسترش میدهد. واشنگتن می گوید: فعالیت این سیستم در مقابله تهدیدات از سوی ایران ضروری است. وزیر امور خارجه روسیه گفت: حالا سوال اصلی که روسیه مطرح می کند، این است، اکنون که مشکلات برنامه ی هسته ای ایران حل و فصل گردیده و آیا بازهم به باقی ماندن این سیستم نیازی است؟ وی اشاره کرد: "همه ما به یاد داریم، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در سخنرانی خود در ماه اپریل سال 2009 در پراگ تاکید کرد، اگر مشکلات برنامه هسته ای ایران حل و فصل گردد، سیستم دفاع راکتی در اروپا غیر فعال می گردد.آقای لاوروف تاکید کرد، اکنون ما منتظر پاسخ همکاران آمریکایی در این مورد می باشیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала