عربستان, ترکیه و سوریه علیه داعش

© AP Photo / Pavel Golovkinلاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه تعامل کشور های مانند عربستان سعودی و ترکیه با سوریه در مبارزه با «دولت اسلامی» موسوم به داعش را لازم می داند

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری ضمن بیان این مطلب گفت:" جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در کنفرانس اقتصادی سانکت پتربورگ روسیه حضور داشت. درباره اینکه خطر تروریزم در شرق نزدیک و شمال افریقا تا چه حد وحشتناک است، با وی صحبت شد. رئیس جمهور پوتین نیز هنگام دیدار با رجب طیب اردوغان در لکو در اینباره با وی صحبت کرد. ما دارای هیچگونه دستور کار مخفی نیستیم و با همه با صراحت گفتگو کرده ودیدگاه خود را درباره وضع شرح می دهیم و همواره آماده شنیدن حرف همصحبتان هستیم. حداقل در مرحله فعلی احساس نمی کنیم که به این پیشنهاد بهای کافی داده نمی شود".

داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

گروه دولت اسلامی که بخش عظیمی از قلمروی عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال 2014 بوده و است. بر اساس گزارش آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را 30 هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کردهای سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده اند، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала