سفیر در روسیه: صربستان به تحریمات اتحادیه اروپایی نخواهد پیوست

© AP Photo / Darko Vojinovicصربستان
صربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موضعگیری صربستان نسبت به تحریمات

صربستان هرگونه تحریمات در مناسبات بین المللی را وسیله کهنه شده سیاست میداند و قصد پیوستن به اقدامات ضد روسیه از طرف اتحادیه اروپایی ندارد. این مطلب را سلاوینکو تیرزیچ سفیر صربستان در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام داشت.

موصوف اظهر داشت: " صربستان، طوریکه شما میدانید، به تحریمات نه پیوست و پیوستن به انها را در نظر ندارد. ما این موضوع را پیوسته به شرکای اروپایی گوشزد میکنیم".

سفیر افزود: " ما امیدواریم که تحریمات که اتحادیه اروپایی وضع کرده، لغو خواهند شد. تحریمات شیوه بسیار خوب و مفید حل مسایل نیست. باید مذاکره کرد، دیالوگ را پیشبرد، ولی تحریمات، به نظر من، وسیله کهنه شده سیاست در مناسبات بین المللی می باشد".

قابل یاداوری است که اتحادیه اروپایی و امریکا در اواسط سال ۲۰۱۴ نسبت اوضاع در اوکراین علیه یک عده سکتورهای اقتصادی روسیه تحریمات وضع کردند. روسیه در ماه اگست سال ۲۰۱۴ واردات مواد غذایی را از کشورهای محدود ساخت که از تحریمات حمایت کرده بودند. اتحادیه اروپایی تحریمات را تا ماه جنوری سال ۲۰۱۶ تمردید کرد و مقامات روسیه در پاسخ ممنوعیت بر واردات مواد غذایی از کشورهای اروپایی را برای یک سال تمدید نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала