کیها داعش را رهبری میکنند

© AP Photoداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی داعش - سازمان متشکل از عناصر مسلح در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده که خاص برای حملات تروریستی ایجاد کرده است

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه ها روز سه شنبه اعلام کردند که گروه تروریستی داعش — سازمان متشکل از عناصر مسلح در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده که خاص برای اجرای بمب گذاری ایجاد کرده است.

خبرگزاری رویتر در گزارشی در این خصوص اعلام کرد یکتعداد رهبران داعش-اتباع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند و این گروه توانسته است شبکه ای متشکل از عناصر مسلح را در این کشورها برای اجرایی بمب گذاری ایجاد کند که در این آخرین شیعیان عربستان و کویت هدف حمله آنها قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، عناصر مسلح از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس جایگاه های مهمی را در داخل گروه داعش برعهده دارند.

"ترکی البنعلی" از جمله این عناصر است که تبعه بحرین و تئوری پرداز مهم گروه داعش به شمار می رود و در فرایند جذب عناصر بیگانه نیز نقش بسزایی دارد.

عنصر دیگر این گروه "محمد اموازی" است که مسئولان غربی اعلام می کنند که همان تروریست ملقب به "جان" و عامل اعدام اسیران غربی داعش است. اموازی در کویت متولد شد و در شش سالگی به همراه خانواده اش به انگلستان رفت.

"بندر الشعلان" شخص شماره سوم در این خصوص است که افسر سابق دستگاه های امنیتی عربستان سعودی است و در شکل گیری گروه داعش و ترغیب مبلغات دینی برای حمایت از این گروه نقش بسزایی داشت. چهارمین شخص در این خصوص نیز "ابوبکر القحطانی" مبلغ سعودی است که به عنوان یکی از سه رهبر گروه داعش به شمار می رود.

"عثمان آل نازح العسیری" نیز پنجمین فرد است که عربستانی میباشد. او درسال 2013 برای جنگ عازم سوریه شد و از جمله افرادی بود پیوستن به داعش را در زمانی که با جبهه النصره اختلاف داشت ترغیب کرد.

در همین حال، آمریکا اعلام کرد که اکثر کمک های مالی به داعش از سوی برخی سازمان ها در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала