مسکو از دمشق حمایت میکند

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لاوروف: مسكو بر ادامه همبستگی با دمشق در مبارزه با تروریزم و لزوم تعلل نكردن در فرايند سياسی این کشور تاكيد میکند.

آژانس خبري شبكه العالم اطلاع داده است که سرگي لاوروف وزیر خارجه روسیه طی ديدار با وليد معلم وزیر خارجه سوریه در مسكو گفت: امروز وقتي خطر تروريزم شرق ميانه را تهديد مي كند. وي بر همبستگي روسيه با مبارزه ملت سوريه عليه گروههاي تروريستي تاكيد كرد.

لاوروف افزود که سفر ولید معلم به روسیه فرصتی خوب برای تبادل آرا درباره تحولات سوریه و مسائل مربوط به این کشور و روابط دو جانبه است.

لاوروف خاطرنشان کرد: امیدواریم که دوستان سوریای امروز ما را از ارزیابی اوضاع کنونی و دیدگاهشان درباره تلاشهای همه طرفهایی که با خطر تروریزم مواجه هستند، و همچنین دیدگاهشان درباره فرایند سیاسی، مطلع نمایند.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این روسیه به حمایت از سوریه در جنگ با گروه های تروریستی ادامه خواهد داد.

وی افزود: روسیه فعالانه با دیگر کشورهای منطقه و اروپا و آمریکا تعامل دارد تا همه درباره اولویتها در خطوط سیاسی مشترک در شرق میانه، به توافق برسند.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاشهای روسیه جهت یافتن راه حل های سیاسی برای بحران کشورش قدردانی نموده با انتقاد از سیاستهای واشنگتن گفت: آمریکا حمایت خود از تروریستها را پنهان نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که آمریکایی ها اخیرا 2100 جنگجو را که به سلاح های آمریکایی مسلح شده اند به جنوب سوریه اعزام کرده است، و این یکی از موارد سیاستهای دو رویه امریکا در موضوع سوریه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала