پوتین نسبت تحرک فعالیت های طالبان و داعش در افغانستان اظهار نگرانی نمود

© Sputnik / Mikhail Klemetiev /  مراجعه به بانک تصاویر ملاقات حامد کرزی با ولادیمیر پوتین
ملاقات حامد کرزی با ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نگرانی پوتین نسبت تحرک فعالیت های طالبان و داعش در افغانستان

روسیه را تحرک فعالیت های گروه «دولت اسلامی» (داعش) و طالبان در افغانستان نگران می سازد. این مطلب را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ملاقات با حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان اعلام داشت.

پوتین گفت: " طالبان بصورت فعال عمل میکنند و بخش قابل ملاحظه خاک (کشور) و بسیار نقاط سرحدی را کنترول میکنند. اما چیزی که بیشتر از همه باعث نگرانی میگردد، ان اینست که سازمان به اصطلاح «دولت اسلامی» بصورت هرچه فعالتر در افغانستان کار میکند و در انجا خود را هرچه بیشتر مطمئین احساس میکند. او افزود که افراد مسلح در ۲۵ ولایت از جمله ۳۴ ولایت حضور دارند.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که از بحث در باره این مساله با شخص که بخوبی از اوضاع در این کشور اگاهی دارد، خوشحال است. کرزی در پاسخ گفت که این گروه ها به هیچ وجه با افغانستان رابطه ندارند و تقویت انها از حمایت نیروهای خارجی ناشی میگردد.

حامد کرزی، به نوبه خود، خاطرنشان ساخت که داعش عملاً با افغانستان، منجمله، با اپوزیسیون مسلح، رابطه ندارد.

رئیس جمهور اسبق اعلام داشت: " انها برای ما اجنبی و بیگانه اند". او مسوولیت رشد فعالیت گروه افراطی را بر دوش نیروهای خارجی گذاشت.

رئیس جمهور اسبق اظهار عقیده نمود که افغانستان برای داعش فقط به مثابه «میدان اغاز فعالیت» جهت گسترش نفوذ خود به مقیاس منطقه دلچسپی دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала