ویروس جدید جهان را تهدید میکند

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeویروس
ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته متخصصان 320 هزار ویروس می توانند برای انسان خطرناک باشند

ویروس « ابولا» از صدر خبرهای رسانه های جهان حذف شد.  ویروس  « MERS »  جای آن را گرفته است. ویروس از  کشورهای  شرق نزدیک  به کوریای جنوبی حمله کرده است. گمان میرود که سیاحین از قطر که اواسط ماه می به 4 شفاخانه  رجوع کرده بود آن را  وارد کشور نموده است.  همانا به دلیل  توجه ناکافی  نهادهای حفظ الصحه، بیش از 20 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و صدها نفر به آن مبتلا شدند.  تقریبا 3 هزار نفر  در  بخش قرنطینه  قرار داده شدند.  شمار مریضان  با گذشت هر روز بیشتر می شود.  این بیماری  کشور را گرفتار کرده است، هر چند به  گزارش  رسانه های کوریای جنوبی،  دولت  در سال 2013 میلادی   نقشه عمل در  صورت شیوع  ویروس  شرق نزدیک را آماده کرده بودند  اما این نقشه  پیاده نشد.

 در این میان،  تعداد سیاحین که  سفر  خود را به کوریای جنوبی لغو کردند  بیشاز  ده ها هزار می رسند.  اکثر آنها از چین و کشورهای  جنوب — شرق  آسیا هستند.  در اذهان  آسیایی ها  هنوز  خاطرات سال 2004 میلادی  ظاهر شدن ویروس « سارس» — کروناویروس دیگر —  تازه است که حدود هزار نفر را به کام مرگ کشاند.   در کشورهایی  که شهروندان آنها  تماس های نزدیکی با کره جنوبی دارند  اقدامات  اضطراری را  به اجرا می گذارند. در جاپان ارگان ها ی  خودگرانی محلی  دستورات فوری  در رابطه با  ثبت اولین بیمار را دریافت کرده اند.

روسیه نیز  کنترل  را شدیدتر می کند  تا مانع ورود این ویروس مهلک به کشور شود.  توجه خاصی به  پروازها از کوریا می شود.  روزانه 4  پرواز بین شهرهای کوریای جنوبی  و  ولادی واستوک صورت میگرد.  به مسافرین که به آن شبه جزیره پرواز می کنند  در باره ویروس هشدار داده می شود.  در بین کسانی که از مسافران  استقبال می کنند  نه تنها کارمندان گمرک  و مامورین سرحدی میباشد،  بلکه گروه  دوکتوران هم آماده  کمک هستند.

در سال های اخیر  مشاهده می کنیم  که  توجه زیاد  رسانه ها به اپیدمی های مختلف،  همیشه با  سطح خطر واقعی مطابقت ندارد.  اما نباید  چنین نوع  بیماری ها نادیده گرفته شود.

 ویروس « MERS» به احتمال زیاد  آخرین ویروس نخواهد بود که ما مطالب در باره آن خواهیم شنید.  متخصصان  320  هزار ویروس  را  فقط در بین پستانداران  کشف کردند  که می توانند برای  انسان  خطرناک باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала