پولیس فدرال امریکا از طیارات اکتشافی جهت دریافت معلومات از تیلفون های موبایل استفاده میکند

© AFP 2023 / MANDEL NGAN / FILESپولیس فدرال امریکا
پولیس فدرال امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استقاده پولیس فدرال امریکا از هلیکوپترهای اکتشافی

دیروز معلوم گردید که پولیس فدرال امریکا حد اقل از پنجاه طیارات اکتشافی که توسط کمره های ویدیویی و وسایل ردیابی و نظارت بر تیلفون های موبایل تجهیز شده، استفاده میکند. پولیس در عین حال برای استفاده از چنین وسایل تخنکی از مقامات قضایی اجازه درخواست نمی کند.

در حال که اداره امنیت ملی امریکا بخش از صلاحیت های خود را از دست داده، حکومت امریکا توانسته راه دیگری توسعه فعالیت های جاسوسی خود را یافته است. تحقیقات که اژانس خبری Associated Press انجام داده، پولیس فدرال را به اعتراف بر این امر مجبور ساخته که انها پارک طیارات دارد که توسط کمره های ویدیویی و وسایل ردیابی و نظارت بر تیلفون های موبایل تجهیز شده اند.

پولیس فدرال میگوید که این طیارات برای تحقیق استفاده میشوند، ولی طبق معلومات موجود اداره مذکور معمولاً  برای استفاده از انها اجازه مقامات قضایی را درخواست نمی کند. این طیارات حد اقل بنام ۱۳ کمپنی راجستر شده اند.

طوریکه تلویزیون RT در ماه جنوری معلومات داده بود، مقامات فدرالی امریکا از وسایل مانند Stingray یا  Dirtbox استفاده میکنند و انها در جریان جستجو انها به مثابه ستشن های اساسی عمل میکنند و راجع به تیلفون های هزاران نفر معلومات جمع اوری میکنند.

مردم امریکا از بابت عدم مصوونیت زندگی شخصی سخت نگران می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала