وزارت خارجه استرالیا اعلام داشته که داعش سلاح کیمیاوی خود را می سازد

© AP Photo / Tertius Pickardوزیر خارجه استرالیا
وزیر خارجه استرالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیانات وزیر خارجه استرالیا

افراد مسلح گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) از کلورین به مثابه سلاح کیمیاوی استفاده میکند و همچنان تخنیکران دارای تخصص عالی را به منظور تلاش ساختن سلاح کیمیاوی خود، استخدام مینماید. این مطلب را جولی بیشوپ وزیر خارجه استرالیا اعلام داشته است.

طبق گزارس اژانس رویتر، بیشوپ هنگام سخنرانی در شهر پیرت استرالیا اعلام داشت: استفاده از کلورین توسط داعش و استخدام متخصصین دارای مهارت عالی، منجمله از غرب، مساعی به مراتب جدی تر در عرصه انکشاف سلاح کیمیاوی نشان داد.

بیشوپ همچنان اعلام داشت که گروه «دولت اسلامی» یکی از جدی ترین تهدیدها برای امنیت محسوب میشود که ما با ان در حال حاضر مواجه شده ایم.

گروه «دولت اسلامی» که بخش عظیمی از قلمرو عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال ۲۰۱۴ بوده و است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را ۳۰ هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا (فقط حملات هوایی) و همچنین کوردان سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده ، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала