هواپیمای کوچک بدون سرنشین جدید اسرائیلی

© AFP 2023 / Jack Guez/Filesپهپاد اسرائیلی
پهپاد اسرائیلی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایش طیاره بدون پیلوت ساخت اسرائیل

در نمایشگاه هوا — فضای « له بورژه»  که از 15 تا 21  ماه جون  سال 2015 میلادی  برگزار خواهد شد، برای نخستین بار  « هواپیما بدون پیلوت — کامیکادزه» اسرائیل به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. نشریه Israel Defense با استناد به نمایندگان  شرکت « یائیر ناوه»  نوشت که  ارتش آمریکا ساخت اینگونه هواپیما بدون پیلوت را سفارش داده است.

طیاره بدون پیلوت کوچک  با مدل اولیه Hero 30 و یا WASP توسط  شرکت اسرائیلی UVision ساخته شده است.  این پهپاد شبیه راکت است و  وظیفه اصلی آن کشف میباشد.  این وسیله به وزن 3 کیلو براحتی در کوله پشتی سرباز جا می گیرد.  طیاره بدون پیلوت مجهز به دوربین ویدئویی است و اوپراتور می تواند  به تنهایی  آن را بطور مستقیم  از طریق « نت بوک» هدایت کند.

پهپاد از سکوی پرتاب قابل حمل پنوماتیکی  پرتاب می شود.  ارتفاع پرواز  600-300 متر است. برد پرواز — 40 کیلومتر.  بالهای صلیب وار  آن مانوردهی عالی را تأمین می کند. پهپاد می تواند  در ارتفاع پایین بر فراز  جاهایی که صعب العبور هستند پرواز کند و  از موانع بگذرد.

از این نوع طیاره بدون پیلوت می توان  هم به عنوان وسیله جمع آوری اطلاعات استفاده کرد  و  هم به عنوان یک نوع سلاح. مهمات داخل پهپاد را می توان از راه دور منفجر کرد.  قابل درک است که پس از انفجار امکان بازگشت پهپاد  وجود ندارد.

پهپاد می تواند به مناطق پرجمعیت شهری نزدیک شود. اوپراتور با شناسایی دقیق می تواند تصمیم وارد کردن ضربه را اتخاذ کند. پهپاد به  اهداف داخل ساختمان  از طریق  پنجره حمله می کند. قیمت آن فاش نمی شود اما حدس زده می شود که قیمت آن  با  قیمت موشک کوچک « هوا — زمین»  یکسان باشد  که امکان کاربرد گسترده آن را فراهم می سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала