طیاره مسافر بری مالزیا توسط راکت دافع هوا سرنگون گردیده است

© Sputnik / Vjacheslav Afonin /  مراجعه به بانک تصاویر طیاره مسافر بری مالزیا توسط راکت دافع هوا سرنگون گردیده است
طیاره مسافر بری مالزیا توسط راکت دافع هوا سرنگون گردیده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت بزرگ سهامی "الماس آنتی" روسیه اعلام کرد، اگر این طیاره مسافربری با راکت"بوک " سرنگون شده باشد، آن راکت می تواند "بوک ـ ام یک" باشد که فقط اردوی اوکراین آنرا در اختیار دارد.

شرکت بزرگ سهامی "الماس آنتی" روسیه در گزارش تحلیلی خود درباره سقوط طیاره مسافر بری بوئینگ مالزیایی در شرق اوکراین که در جون سال 2014 اتفاق افتاد ، اعلام کرد، اگر این طیاره مسافربری با راکت"بوک " سرنگون شده باشد، آن راکت "بوک ـ ام یک" می تواند باشد که فقط اردوی اوکراین آنرا در اختیار دارد.

میخائیل مالیشفسکی، مشاور طراح ارشد "الماس آنتی" ضمن اعلام این مطلب گفت:" پس از مطالعه پوشش بیرونی طیاره تمام انواع راکت هایی که کارخانه های عضو کنسرن تولید می کنند، مورد بررسی قرار گرفته و به این نتیجه رسید که این به احتمال زیاد راکت بوک ـ ام یک است".

متخصصان شرکت بزرگ سهامی "الماس آنتی" روسیه  که قبلا درباره سرنگونی طیاره شرکت هوانوردی روسی "سیبیر" بر فراز بحیره سیاه توسط راکت دافع هوا اوکراین تحقیق کرده بودند، همچنین به این نتیجه رسیدند که بوئنگ مالزیایی با راکت ضد هوایی رهبری شده سرنگون شده و ادعای انجام این کار از سوی نیروهای مردمی شرق اوکراین را رد کردند.

یادآور می شود طیاره مسافربری "بوئینگ 777" شرکت هوانوری مالزیایی Malaysia Airlines که در حال پرواز از آمستردام به کوالالامپور بود، 17 جون سال 2014 در ولایت دانتسک واقع در شرق اوکراین سقوط کرد. 298 سرنشین این طیاره کشته شدند.

بر اساس گزارش مقدماتی کارشناسان درباره علت سقوط طیاره مسافربری مالزیایی "بوئینگ" در خاک اوکراین که توسط  ریاست امنیت پرواز هالند منتشر شده، این طیاره بر اثر اصابت تعداد زیادی از اشیا با آن از خارج متلاشی گردیده اما معلوم نشده که این اشیا از کجا پرتاب شده اند.

مقامات کیف نیروهای مردمی شرق اوکراین را به سرنگونی بوئینگ متهم کردند  اما آنها گفتند که چنان وسایلی را در اخیار ندارند که بتوانند طیاره را در ارتفاع بلند سرنگون کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала