کارشناسان پاکستانی خوشبین همکاری های استخباراتی با افغانستان هستند

© AP Photo / Behrouz Mehriافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان پی برده که بدون همکاری مشترک در این عرصه مشکل است با چالش های آینده که هر دو کشور به آن مواجه خواهند شد٬ پنجه نرم نماید

اگر من امروز حرف از همکاری و سازش٬ از اعتماد سازی بین دو کشور افغانستان و پاکستان را به میان می گذارم و مهر تایید به آن می زنم هرگز معنی آنرا نمی دهد که من بسیار خوش باور و خوشبین در نیت های نیک جانب پاکستان استم٬ و به این معنی هم نیست که اداره ISI پاکستان از در اخوت و برادری با اداره امنیت ملی ما داخل می گردد. بلکه متیقن بر آنم که این اداره با تجارب زیادی که در عرصه استخباراتی دارد و به مراتب مجهز ترو مجرب تر است ٬ تهدید های که هر دو کشور را متوجه نموده ٬ کاملا محاسبه نموده و دست و پاچه شده در تلاش است تازمینه رشد آنرا بگیرد.
پاکستان به این هم پی برده که بدون همکاری مشترک در این عرصه مشکل است با چالش های آینده که هر دو کشور به آن مواجه خواهند شد٬ پنجه نرم نماید. حلقات معین از طالبان که امروز می خواهند زمینه سازی نمایند ٬تا جایگاه خود را در آینده حفظ نمایند ٬بی حد در تلاش استند که سر مذاکره را باحاکمیت درکابل ٬ پاکستان ٬ایران٬ چین وسایر کشور های ذیعلاقه در پیش گیرند ٬ آنها هم تهدید های را که متوجه شان از این پروژه جدید امریکایی (داعش) است٬ خوب درک نموده اند٬ من در پروگرام قبلی اشاره نمودم که زمان مصرف طالبان برای حامیان بزرگ شان به پایان رسیده و عنقریب پدیده به مراتب شوم تر از آن٬ ایشان را عوض خواهد کرد٬ که برنامه ای بسیار فرا مرزی دارد.
این پدیده در حال تشکل در افغانستان و پاکستان که فعلابه نام داعش عرض اندام نموده و فردا معلوم نیست که به کدام نام مسمی خواهد شد٬ مرز را نمی شناسد ٬ بدین اساس است که موردی حمایه ای امریکا و متحدین اش قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала