رسانه های المانی: ولادیمیر پوتین امریکا را با سخنان سخت خود بجا شاند

© Sputnik / Mikhail Metsel  /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقاله روزنامه المانی در باره بیانات پوتین

روزنامه Deutsche Wirtschafts Nachrichten می نویسد: ولادیمیر پوتین هنگام ملاقات با سکرتران شوراهای امنیت کشورهای بریکس به خود اجازه سخنان سختی به ادرس امریکا داد. او برحق امریکا را به توسعه طلبی «دولت اسلامی» و مداخله در امور داخلی دول دیگر متهم ساخت. مولف مقاله می نویسد که در این باره تردید وجود ندارد که به تعقیب سخنان پوتین عمل مشخص صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور ولادیمر پوتین غرب را به گسترش فعالیت «دولت اسلامی» متهم ساخت. این مطلب را مولف در Deutsche Wirtschafts Nachrichten نوشته که ترجمه ان در اینو تی وی منتشر شده است.

رهبر روسیه در ملاقات با سکرتران شوراهای امنیت کشورهای بریکس گفت: " ما میدانیم که حالا، بطور مثال، در شرق نزدیک، در افریقای شمالی چه میگذرد، پرابلم ها را میدانیم که به سازمان تروریستی مربوط می باشند که برای خود حق نام «دولت اسلامی» داده است. ولی در کشورهای که امروز این گروه در ان در حال شگوفانی است، قبل از انکه مداخله غیرقابل قبول از خارج، انهم بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت نگرفته بود،هیچگونه تروریزم وجود نداشت. روشن است که عوقب ان بسیار سنگین می باشند. تصحین انچه که در سال های گذشته در صحنه بین المللی رخ میداد، کاملاً ضروری است".

رهبر روسیه در سیاست تجاوزگرانه غرب خطر برای دول دیگر مشاهده میکند: " همچنان روشن است که کشورهای ما (اعضای بریکس — RT) تا اندازه زیادی  به ارتباط نقض موازین حقوق بین الملل، به ارتباط پامال نمودن حق حاکمیت دول مختلف و عرصه های فعالیت انها با تهدیدهای بزرگ مواجه میگردند".

پوتین هنگام ملاقات با نمایندگان چین در پیکن راجع به تهدید انقلابات رنگه اعلام داشت. او اوضاع در اوکراین را به مثابه مثال یاداوری کرد. در مسکو عقیده دارند که سرنگونی یانوکوویچ و بی نظمی ها در میدان به اساس سفارش امریکایان صورت گرفت. به عقیده نشریه، این بدگمانی برحق است، زیر چندی قبل، منجمله، گزارش محرم پنتاگون منتشر گردیده است. در ان گفته شده که امریکا راجع به تشکیل «دولت اسلامی» مدتها قبل از ظهور ان میدانست و این گروه تروریستی را به نفع اهداف خود استفاده میکرد.

نشریه می افزاید، پوتین قبلاً به خود اجازه چنین بیانات حاد را نمی داد. مولف می نویسد، گمان میرود که پوتین میخواهد فشار بر غرب را افزایش دهد. او در اتحاد با چین و بریکس میخواهد خلاهای امنیتی در شرق نزدیک را از بین ببرد که نسبت مداخله امریکا بوجود امده اند. ژورنالیست در اخیر می نویسد: سخنان شدیدالحن او بیانگر انند که او قصد ندارد در مورد این مساله از موضعگیری ضعف عمل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала