وزاری خارجه روسیه و اذربایجان حل منازعه در قره باغ کوهی را مورد بحث قرار میدهند

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بحث در باره مساله قره باغ

ایلمار مامیدوف وزیر خارجه اذربایجان در روزهای ۲۴ — ۲۶ می از مسکو بازدید رسمی بعمل می اورد. در این باره در وزارت خارجه روسیه در روز شنبه خبر دادند.

وزاری خارجه روسیه و اذربایجان در روز دوشنبه مذاکرات انجام میدهند.

در اطلاعیه منتشره در سایت وزارت خارجه روسیه گفته شده: " بازدید اینده را در چارچوب دوام توسعه دیالوگ سیاسی روسیه — اذربایجان بررسی میکنیم… در جریان مذاکرات مورخ ۲۵ می وزاری خارجه وضع و دوورنمای همکاری دوجانبه، عرصه های کلیدی اجندای منطقوی و بین المللی، بشمول حل منازعه قره باغ کوهی مورد بحث قرار خواهند داد".

در وزارت خارجه روسیه افزودند: " روسیه که یکی از روسای گروپ مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا می باشد، در طول بیش از دو دهه در حل منازعه در قره باغ کوهی نقش فعال بازی میکند. با درنظرداشت نزدیکی جغرافیایی و تاریخ مشترک ملل ما حل منازعه برای ما اهمیت درجه یک دارد و در جمله اولویت های سیاست خارجی روسیه شامل می باشد".

در وزارت خارجه روسیه همچنان یاداوری نمودند که اذربایجان شریک مهم ستراتیژیک روسیه در منطقه ماورای قفقاز و بحیره کسپین محسوب میشود. در سند گفته شده: " مناسبات باکو را بر مبنای تساوی حقوق، احترام به منافع یک دیگر و حسن همجواری اعمار میکنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала