نیرو های مسلح اوکراین در حات ناگوار قرار دارند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای اوکراین
نیروهای اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وقت که در جنوب شرق اوکراین درگیری مسلحانه شروع شد نیرو های مسلح کیف در وضع اسفناکی قرار داشتند.

روحیه رزمی آنها پایین بود  و ساختار ناقص بود و مقدار تسلیحات و تعداد یونیفرم کافی نبود. از آن زمان تا کنون بسیاری چیز ها تغییر کرد ولی نه همه چیز.

ارتش اوکراین مطابق اصل احضار مشمولین تشکیل می شود و هنگامی که سلاح چند میلیون دالری به دست جوان های بی تجربه می افتد ممکن نیست از بروز موارد ناگوار اجتناب ورزیده شود. بعلاوه در ارتش از انضباط خبری وجود ندارد.

ولی اکنون جای نگرانی نیست. واشنگتن برای تمرین نظامیان کم تجربه اوکراینی حدود 300 تن مربی نظامی به آن کشور را فرستاده. مایکل فاراندا خوردضابط لوای 173 کوماندوآمریکا گفت: "من در سر راه به اوکراین حدس کردم که در آنجا حتی از چیز های بسیار ساده بی خبرند".

روند آموزش آسان نیست. حتی اگر سرباز طرز استعمال اسلحه را بلد باشد, حتمی نیست که سلاح اش حاضر و آماده باشد. فقدان تجهیزات و پرزه جات بقدری بالا است که نظامیان اوکراینی مجبورند چیز های غیر قابل تصور را اختراع کنند. مثلا از برخی وسایل نقلیه می شد در فلم "ماکس دیوانه"  استفاده کرد که حتی شکل ظاهری آنها بسیار عجیب و کمیاب است.

خبرنگار "راشیا تودی" از اهالی اوکراین پرسید که نظرشان در این باره چیست؟  یک عده گفتند که نیرو های مسلح اوکراین به اصلاحات عمومی شامل قوماندانی عالی احتیاج دارد. یک زنی که خبر ها در باره سوانح در ارتش اوکراین را دنبال می کند گفت که انضباط در ارتش به قدر کافی رعایت نمی شود. یک مرد چنین تعریف کرد: افراد غیر حرفه ای را به ارتش می گیرند و آنها حاضر نیستند با نیروی تمام از کشور خود دفاع کنند".

دیگران نظامیان را متهم نکرده و مایل بودند که در این قسمت دولت مقصر است. دولتی که نمی تواند نیاز های ارتش خود را تامین کند. یک فرد جوان چنین جواب داد: "ممکن است در  آنجا شرایط نباشد ولی در آن محیط روحیه جنگی و برادری است".

آمریکایی ها هم از پوروشنکو ناراضی هستند. مساله دیگر که ارتش اوکراین با آن روبرو است, سو استفاده از مشروبات الکولی است. از میان دلایل آن به انضباط بد و یا استرس اشاره می کنند. ولی هر طوری شده علاقمندی به الکول موجوب بروز موارد فاجعه باری می شود.

در اواسط ماه مارچ 2015 یک دریور نظامی اوکراینی سوار بر زرهپوش به درستی رانندگی نکرده و با عابران در "کنستانتینوفکا" تصادف کرد. در نتیجه دختر هفت ساله کشته شد و یک زن مصدوم گردید. تسارنوالی نظامی اوکراین در جریان رسیدگی ثابت کرد که راننده زرهپوش مست بود.

ارتش اوکراین ناچار در حال زشت ترین جنگ قرار گرفته است و جنگ علیه ملت خود را پیش میبرد. می توان در این باره بحث کرد که نظامیان در این جنگ باید تا چه اندازه خویشتنداری از خود نشان دهند ولی اینکه آنها در حین جنگ مرتکب اشتباه های جدی می شوند یک حقیقت مسلم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала