پنتاگون پذیرفته که امریکا در سوریه علیه داعش عملیات نظامی انجام داده است

© Sputnik / David B. Gleasonپینتاگون
پینتاگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملیات امریکا در سوریه

امریکا در سوریه یک سلسله عملیات های نظامی علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) انجام داده که در نتیجه ان مسوول امور مالی گروه مذکور بنام ابوسیاف از بین برده شده و همسر او بازداشت شده است. در این باره بریندیت میخین نماینده امنیت ملی امریکا خبر داده است.

به گفته میخین، ابوسیاف بدون مقاومت در مقابل نظامیان امریکایی به قتل رسانده شده است. این عملیات به اساس هدایت بارک اوباما رئیس جمهور امریکا انجام شده است. به گفته نماینده قصر سفید، ابوسیاف در قاچاق نفت و گاز دست داشت و در تامینات مالی گروه دولت اسلامی نقش بارزی ایفا میکرد.

گروه «دولت اسلامی» که بخش عظیمی از قلمرو عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال ۲۰۱۴ بوده و است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را ۳۰ هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کوردان سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده ، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала