تغییرات در رهبری عربستان ناشی از بحران داخلی است

© AP Photo / SPAشاه عربستان
شاه عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان با یک مساله جدی روبرو شده که آن مساله زنده ماندن است

یک کارشناس سیاسی روسی بر این عقیده است که تغییرات و تبدیل های گسترده در کادر رهبری عربستان سعودی نشانه ای از آغاز بحران سیاسی از جمله در سیستم واگذاری تخت سلطنتی این پادشاهی است.

لئونید ایسایف، کارمند علمی اداره علوم سیاسی مدرسه عالی اقتصاد روسیه که در باره این موضوع از سوی خبرگزاری "ریا نووستی" نظرخواهی شده است، در پاسخ به سئوالی در باره علت این تغییرات تاکید کرد: "اکنون عربستان با یک مساله جدی روبرو شده که آن مساله زنده ماندن است. عربستان کشوری است که به طور تصنعی و در سرحدات تصنعی تشکیل شده است. بعلاوه در سیستم سیاسی این کشور اوضاع دشواری ایجاد شده که شباهتی به اوضاع در اتحاد شوروی و کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد شوروری در سال های 80 قرن گذشته دارد".

کارشناس روسی با یاداوری این که سلمان عبد العزیزد آل سعود پادشاه عربستان، شاهزاده ماقبل آخیر خاندان سلطنتی فعلی و ولیعهد شاهزاده آخیر است و آنها به ترتیب 80 ساله و 70 ساله هستند، گفت: "به دنبال آن نوه هایی که تعداد آنها فوق العاده زیاد است، مدعی تخت پادشاهی عربستان خواهند بود و این امر به طور ناگزیر باعث خواهد شد که مشکلات زیادی بروز کند".

ایسایف خاطر نشان کرد: "البته، سیستم سیاسی عربستان نمی تواند در این شرایط بلا تغییر بماند و از این رو ما در آینده نزدیک شاهد تغییرات و تبدیل های زیادی در رهبری این کشور خواهیم بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала