اروپا نقش شوروی در جنگ دوم جهانی را فراموش میکند

© Sputnik / Yuryi Abramochkin /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ دوم جهانی
جنگ دوم جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خشم جنگ دیدگان روسیه به خاطر فراموشکاری تاریخی اتحادیه اروپا

اکثریت اتباع فرانسه و آلمان معتقدند نیروهای مسلح آمریکا در آزادی کشور های اروپایی از چنگ فاشیزم نقش کلیدی را بازی نموده اند.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده توسط آژانس بریتانیایی«ICM Research»، حدود 61% اتباع فرانسه و 52 % اتباع آلمان عملیات قوای آمریکا را مهم ترین عملیات برای آزاد کردن اروپا از فاشیزم دانسته اند. در بریتانیا 14 % مردم از چنین عقیده پیروی می کنند و 46 % معتقدند  که اردوی بریتانیا، نقش مهم را در نبردهای جنگ جهانی دوم اجرا نموده است. در مجموع 43 % اتباع فرانسه، آلمان و بریتانیا نیروهای مسلح آمریکا را دارای نقش کلیدی در آزاد ساختن کشور های اروپایی از فاشیزم می دانند و فقط 13 % نظر دهندگان نقش تعیین کننده اتحاد شوروی در پیروز بر فاشیزم در جنگ جهانی دوم را قبول دارند.

چنین کم حافظه گی و فراموشکاری تاریخی اروپائیان معاصر، جنگ دیدگان روسیه را خشمگین کرده است.

ایگور پولیشوک، یکی از شرکت کنندگان در جنگ کبیر میهنی مردم شوروی با چشمان اشک آلود در بی اطلاعی باشندگان کشور های شرکت کننده در جنگ جهانی دوم از نقش شوروی گفت:"تنفرانگیز است. دردناک و تلخ است! 70 سال گذشته و زمین فراموش کرده که چه کسانی آنرا از شرفاشیزم نجات داده است".

سازمان اجتماعی روسی "کودکان محاصره 900 روزه" نیز به خاطر نتایج نظرسنجی در اروپا خشمگین شده است. به عقیده جنگ دیدگان روسی ، چنین بی اطلاعی اروپائیان ثمره اطلاع رسانی غلط درباره رویدادهای تاریخی جهان است.

یادآور می شود که ارتش شوروی طبق ارزیابی های گوناگون تقریبا 50 % خاک اروپا را بدون احتساب بخش اروپایی خاک خود از نیروهای فاشیستی آزاد کرده و تلفات آن در مقایسه با متفقین به مراتب بیشتر بوده است. جمعیت 16 کشورمستقل اروپایی که ارتش شوروی از شر نازی ها آزاد کرد، در مجموع بیش از 120 میلیون نفر بود. ارتش سرخ همچنین در آزاد ساختن 6 کشور دیگر اروپایی نیز به همراه متفقین شرکت داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала